How do Students of Chemistry Teaching Prognose the Impact of Graphical Part of Didactical Tests
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F05%3A00001901" target="_blank" >RIV/62690094:18440/05:00001901 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
How do Students of Chemistry Teaching Prognose the Impact of Graphical Part of Didactical Tests
Original language description
For the first pilot research in the scope of the project Learning from graphical presentation in science education (GAČR 406/02/1165) there has been chosen investigation of the role of non-verbal elements of didactic tests. For solving of this task therewas used comparison of the results of pupils of basic school performing two variants of the test with the same content and different form of formulation and arrangement of items (verbal form and form comprising visual information (pictures and graphs).In the contribution there are described starting points of the project, the interpretation obtained, experimental data from the point of view of typology of picture material as a part of didactic tests and mainly the point of view and the attitude of thestudents of chemistry teaching to the influence of graphical elements to the fruitfulness of students in didactic tests.
Czech name
Jaký názor mají studenti učitelství chemie na vliv obrazových částí didaktických testů na úspěšnost žáků při jejich řešení? Vybrané aspekty vizualizace v přírodovědném vzdělávání
Czech description
Jaký názor mají studenti učitelství chemie na vliv obrazových částí didaktických testů na úspěšnost žáků při jejich řešení? Vybrané aspekty vizualizace v přírodovědném vzdělávání
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA406%2F05%2F0188" target="_blank" >GA406/05/0188: Constructivism and its Application in Integrated Concept of Science Education</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2005
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Natural Science Education
ISSN
1648-939X
e-ISSN
—
Volume of the periodical
3
Issue of the periodical within the volume
14
Country of publishing house
LT - LITHUANIA
Number of pages
10
Pages from-to
5-14
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—