HOLISTIC APPROACH TO EDUCATIONAL PROCESS
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F07%3A00002119" target="_blank" >RIV/62690094:18440/07:00002119 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
HOLISTICKÝ POHLED NA VZDĚLÁVACÍ PROCES
Original language description
Ačkoliv o holistickém přístupu hovoříme především v souvislosti s ekologií a udržitelným rozvojem, je potřeba sledovat rozvoj naší společnosti jako celku, do kterého oblast vzdělávání nepochybně spadá. Multidimenzionální přístup umožňuje identifikovat veškeré relevantní aspekty složitého jevu, který zkoumáme, a později rozhodnout, které z nich je nutno brát v potaz v přístupu ke konkrétnímu poznávacímu problému. Důležitá je syntéza poznatků do vize hodnot a principů, které jsou rámcem pro budoucnost vzdělávání. Požadavky na výchovu a vzdělávání ve znalostní ekonomice se odráží ve vytváření nových konceptů učení a v proaktivním přístupu ke vzdělávání. Ve vysokém školství existuje odpovídající prostor k inovacím, v souladu s Rámcovými programy EU i rapidním rozvojem ICT.
Czech name
HOLISTICKÝ POHLED NA VZDĚLÁVACÍ PROCES
Czech description
Ačkoliv o holistickém přístupu hovoříme především v souvislosti s ekologií a udržitelným rozvojem, je potřeba sledovat rozvoj naší společnosti jako celku, do kterého oblast vzdělávání nepochybně spadá. Multidimenzionální přístup umožňuje identifikovat veškeré relevantní aspekty složitého jevu, který zkoumáme, a později rozhodnout, které z nich je nutno brát v potaz v přístupu ke konkrétnímu poznávacímu problému. Důležitá je syntéza poznatků do vize hodnot a principů, které jsou rámcem pro budoucnost vzdělávání. Požadavky na výchovu a vzdělávání ve znalostní ekonomice se odráží ve vytváření nových konceptů učení a v proaktivním přístupu ke vzdělávání. Ve vysokém školství existuje odpovídající prostor k inovacím, v souladu s Rámcovými programy EU i rapidním rozvojem ICT.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Systémové přístupy 2007
ISBN
978-80-245-1320-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
5
Pages from-to
112-116
Publisher name
Oeconomica
Place of publication
Praha
Event location
—
Event date
—
Type of event by nationality
—
UT code for WoS article
—