DERIVATION OF E-LEARNING APPLICATIONS FROM STYLES AND THEORIES OF EDUCATION
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F09%3A00002794" target="_blank" >RIV/62690094:18440/09:00002794 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Odvozování e-learningových aplikací z druhu a teorie učení
Original language description
Východiska pro tvorbu e-learningových aplikací nalézáme v psychologických teoriích učení a v myšlenkovém odkazu V. Kuliče a D. Tollingerové. Vlastnosti e-learningových aplikací důsledně odvozujeme od příslušného druhu a teorie učení, při dodržování pedagogických zásad. Metodiku tvorby aplikací obohacujeme o modifikované metodické postupy systému dokonalého osvojení učiva (mastery learning) a vypracování specifických vzdělávacích cílů, rozložení učiva na moduly, stanovení hranic dokonalého osvojení učiva, vypracování didaktických testů, zjišťování postojů žáků k výukovým postupům. V příspěvku popisujeme způsob odvození i produkt, procvičovací e-aplikaci "Vyjmenovaná slova" pro 1.st. ZŠ. Vzhledem ke specifiku učiva uplatňujeme při její konstrukci poznatky o pamětném,slovně názorném učení. Při programování aplikace vycházíme z teorie programovaného učení. Učení pojímáme jako činnost regulovanou vzdělávacím cílem a zpětnou vazbou, proto se zaměřujeme na rozbor těchto kategorií.
Czech name
Odvozování e-learningových aplikací z druhu a teorie učení
Czech description
Východiska pro tvorbu e-learningových aplikací nalézáme v psychologických teoriích učení a v myšlenkovém odkazu V. Kuliče a D. Tollingerové. Vlastnosti e-learningových aplikací důsledně odvozujeme od příslušného druhu a teorie učení, při dodržování pedagogických zásad. Metodiku tvorby aplikací obohacujeme o modifikované metodické postupy systému dokonalého osvojení učiva (mastery learning) a vypracování specifických vzdělávacích cílů, rozložení učiva na moduly, stanovení hranic dokonalého osvojení učiva, vypracování didaktických testů, zjišťování postojů žáků k výukovým postupům. V příspěvku popisujeme způsob odvození i produkt, procvičovací e-aplikaci "Vyjmenovaná slova" pro 1.st. ZŠ. Vzhledem ke specifiku učiva uplatňujeme při její konstrukci poznatky o pamětném,slovně názorném učení. Při programování aplikace vycházíme z teorie programovaného učení. Učení pojímáme jako činnost regulovanou vzdělávacím cílem a zpětnou vazbou, proto se zaměřujeme na rozbor těchto kategorií.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
IN - Informatics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2009
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
eLearning 2009 : sborník příspěvků z konference a soutěže
ISBN
978-80-7041-971-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
5
Pages from-to
—
Publisher name
Gaudeamus
Place of publication
Hradec Králové
Event location
Univerzita Hradec Králové
Event date
Jan 1, 2009
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—