Pedagogic interaction and communication look categorial systém
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F11%3A10068607" target="_blank" >RIV/62690094:18440/11:10068607 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/128/230" target="_blank" >http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/128/230</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Pedagogická interakce a komunikace pohledem kategoriálního systému
Original language description
Zájem o analýzu pedagogické interakce a komunikace patří ke klasickým tématům pedagogického výzkumu. První vážnější iniciace jsou spojeny s 60. léty minulého století a badateli, kteří se zaměřili na mikroanalýzu školního sdělování (např. metody Bellacka,Flanderse nebo Tabera, v našich podmínkách práce Mareše, Gavory, Tollingerové, Průchy a dalších). V čase svého vzniku většinově představovaly velmi pracné kvantitativní pohledy na pedagogickou interakci a komunikaci - vesměs v modelech hromadného vyučování. I když se od té doby změnila jak "škola sama", tak výzkumná metodologie, svým pojetím jsou inspirací i pro dnešní badatelské záměry. Autorské sdělení popisuje upravenou metodu FIAS, použitelnou pro výzkumy komunikace učitel - žáci v současných podmínkách české základní školy. Navazuje na známý kategoriální systém N. A. Flanderse, ovšem s jinými činnostními kategoriemi a s využitím počítačového software.
Czech name
Pedagogická interakce a komunikace pohledem kategoriálního systému
Czech description
Zájem o analýzu pedagogické interakce a komunikace patří ke klasickým tématům pedagogického výzkumu. První vážnější iniciace jsou spojeny s 60. léty minulého století a badateli, kteří se zaměřili na mikroanalýzu školního sdělování (např. metody Bellacka,Flanderse nebo Tabera, v našich podmínkách práce Mareše, Gavory, Tollingerové, Průchy a dalších). V čase svého vzniku většinově představovaly velmi pracné kvantitativní pohledy na pedagogickou interakci a komunikaci - vesměs v modelech hromadného vyučování. I když se od té doby změnila jak "škola sama", tak výzkumná metodologie, svým pojetím jsou inspirací i pro dnešní badatelské záměry. Autorské sdělení popisuje upravenou metodu FIAS, použitelnou pro výzkumy komunikace učitel - žáci v současných podmínkách české základní školy. Navazuje na známý kategoriální systém N. A. Flanderse, ovšem s jinými činnostními kategoriemi a s využitím počítačového software.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Studia paedagogica
ISSN
1803-7437
e-ISSN
—
Volume of the periodical
16
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
16
Pages from-to
175-190
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—