All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Pedagogic interaction and communication look categorial systém

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F11%3A10068607" target="_blank" >RIV/62690094:18440/11:10068607 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/128/230" target="_blank" >http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/128/230</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Pedagogická interakce a komunikace pohledem kategoriálního systému

  • Original language description

    Zájem o analýzu pedagogické interakce a komunikace patří ke klasickým tématům pedagogického výzkumu. První vážnější iniciace jsou spojeny s 60. léty minulého století a badateli, kteří se zaměřili na mikroanalýzu školního sdělování (např. metody Bellacka,Flanderse nebo Tabera, v našich podmínkách práce Mareše, Gavory, Tollingerové, Průchy a dalších). V čase svého vzniku většinově představovaly velmi pracné kvantitativní pohledy na pedagogickou interakci a komunikaci - vesměs v modelech hromadného vyučování. I když se od té doby změnila jak "škola sama", tak výzkumná metodologie, svým pojetím jsou inspirací i pro dnešní badatelské záměry. Autorské sdělení popisuje upravenou metodu FIAS, použitelnou pro výzkumy komunikace učitel - žáci v současných podmínkách české základní školy. Navazuje na známý kategoriální systém N. A. Flanderse, ovšem s jinými činnostními kategoriemi a s využitím počítačového software.

  • Czech name

    Pedagogická interakce a komunikace pohledem kategoriálního systému

  • Czech description

    Zájem o analýzu pedagogické interakce a komunikace patří ke klasickým tématům pedagogického výzkumu. První vážnější iniciace jsou spojeny s 60. léty minulého století a badateli, kteří se zaměřili na mikroanalýzu školního sdělování (např. metody Bellacka,Flanderse nebo Tabera, v našich podmínkách práce Mareše, Gavory, Tollingerové, Průchy a dalších). V čase svého vzniku většinově představovaly velmi pracné kvantitativní pohledy na pedagogickou interakci a komunikaci - vesměs v modelech hromadného vyučování. I když se od té doby změnila jak "škola sama", tak výzkumná metodologie, svým pojetím jsou inspirací i pro dnešní badatelské záměry. Autorské sdělení popisuje upravenou metodu FIAS, použitelnou pro výzkumy komunikace učitel - žáci v současných podmínkách české základní školy. Navazuje na známý kategoriální systém N. A. Flanderse, ovšem s jinými činnostními kategoriemi a s využitím počítačového software.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2011

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Studia paedagogica

  • ISSN

    1803-7437

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    16

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    16

  • Pages from-to

    175-190

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database