All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Family media education in context of social pedagogy

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F12%3A50000645" target="_blank" >RIV/62690094:18440/12:50000645 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Mediální výchova v rodině v kontextu sociální pedagogiky

  • Original language description

    Název příspěvku zahrnuje dvě významná prostředí, která se podílejí na socializaci a formování osobnosti dětí a mládeže ? rodinu a média. Vedle rodiny a školy jsou média jednou z nejvlivnějších socializačních institucí. Šeďová (2007, s. 28) poukazuje na zajímavý fakt ? zatímco odpovědnost rodiny a školy za socializaci dětí je zřejmá a legislativně vymezená, média i přes jejich obrovský vliv žádnou odpovědnost nemají. S médii se poprvé děti setkávají právě v prostředí rodiny, proto považujeme za důležitézjistit, jaké postoje a návyky v užívání médií děti z rodinného prostředí získávají. Mediální výchova realizovaná ve školách by měla navazovat na mediální výchovu v rodinách. Dilemata sociální pedagogiky lze spatřovat v otázkách kde, kdy a jak je vhodnémediální výchovu realizovat. Proto se příspěvek zabývá vybranými možnostmi sociální pedagogiky, které vedou k vytvoření mediální kompetence, resp. mediální gramotnosti. Nejde tedy o konkrétní metodiku, která se užívá pro výuku mediální vý

  • Czech name

    Mediální výchova v rodině v kontextu sociální pedagogiky

  • Czech description

    Název příspěvku zahrnuje dvě významná prostředí, která se podílejí na socializaci a formování osobnosti dětí a mládeže ? rodinu a média. Vedle rodiny a školy jsou média jednou z nejvlivnějších socializačních institucí. Šeďová (2007, s. 28) poukazuje na zajímavý fakt ? zatímco odpovědnost rodiny a školy za socializaci dětí je zřejmá a legislativně vymezená, média i přes jejich obrovský vliv žádnou odpovědnost nemají. S médii se poprvé děti setkávají právě v prostředí rodiny, proto považujeme za důležitézjistit, jaké postoje a návyky v užívání médií děti z rodinného prostředí získávají. Mediální výchova realizovaná ve školách by měla navazovat na mediální výchovu v rodinách. Dilemata sociální pedagogiky lze spatřovat v otázkách kde, kdy a jak je vhodnémediální výchovu realizovat. Proto se příspěvek zabývá vybranými možnostmi sociální pedagogiky, které vedou k vytvoření mediální kompetence, resp. mediální gramotnosti. Nejde tedy o konkrétní metodiku, která se užívá pro výuku mediální vý

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2012

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Dilemata sociální pedagogiky v postmoderním světě

  • ISBN

    978-80-87182-27-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    6

  • Pages from-to

    433-438

  • Publisher name

    Institut mezioborových studií

  • Place of publication

    Brno

  • Event location

    Brno

  • Event date

    Apr 19, 2012

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article