Family media education in context of social pedagogy
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F12%3A50000645" target="_blank" >RIV/62690094:18440/12:50000645 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Mediální výchova v rodině v kontextu sociální pedagogiky
Original language description
Název příspěvku zahrnuje dvě významná prostředí, která se podílejí na socializaci a formování osobnosti dětí a mládeže ? rodinu a média. Vedle rodiny a školy jsou média jednou z nejvlivnějších socializačních institucí. Šeďová (2007, s. 28) poukazuje na zajímavý fakt ? zatímco odpovědnost rodiny a školy za socializaci dětí je zřejmá a legislativně vymezená, média i přes jejich obrovský vliv žádnou odpovědnost nemají. S médii se poprvé děti setkávají právě v prostředí rodiny, proto považujeme za důležitézjistit, jaké postoje a návyky v užívání médií děti z rodinného prostředí získávají. Mediální výchova realizovaná ve školách by měla navazovat na mediální výchovu v rodinách. Dilemata sociální pedagogiky lze spatřovat v otázkách kde, kdy a jak je vhodnémediální výchovu realizovat. Proto se příspěvek zabývá vybranými možnostmi sociální pedagogiky, které vedou k vytvoření mediální kompetence, resp. mediální gramotnosti. Nejde tedy o konkrétní metodiku, která se užívá pro výuku mediální vý
Czech name
Mediální výchova v rodině v kontextu sociální pedagogiky
Czech description
Název příspěvku zahrnuje dvě významná prostředí, která se podílejí na socializaci a formování osobnosti dětí a mládeže ? rodinu a média. Vedle rodiny a školy jsou média jednou z nejvlivnějších socializačních institucí. Šeďová (2007, s. 28) poukazuje na zajímavý fakt ? zatímco odpovědnost rodiny a školy za socializaci dětí je zřejmá a legislativně vymezená, média i přes jejich obrovský vliv žádnou odpovědnost nemají. S médii se poprvé děti setkávají právě v prostředí rodiny, proto považujeme za důležitézjistit, jaké postoje a návyky v užívání médií děti z rodinného prostředí získávají. Mediální výchova realizovaná ve školách by měla navazovat na mediální výchovu v rodinách. Dilemata sociální pedagogiky lze spatřovat v otázkách kde, kdy a jak je vhodnémediální výchovu realizovat. Proto se příspěvek zabývá vybranými možnostmi sociální pedagogiky, které vedou k vytvoření mediální kompetence, resp. mediální gramotnosti. Nejde tedy o konkrétní metodiku, která se užívá pro výuku mediální vý
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Dilemata sociální pedagogiky v postmoderním světě
ISBN
978-80-87182-27-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
6
Pages from-to
433-438
Publisher name
Institut mezioborových studií
Place of publication
Brno
Event location
Brno
Event date
Apr 19, 2012
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—