Chemistry Olympics as a Means of Attracting Students´ Attention towards Studying Natural Science Disciplines
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F12%3A50000651" target="_blank" >RIV/62690094:18440/12:50000651 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/62690094:18470/12:50000651
Result on the web
<a href="http://uatacz.up.krakow.pl/~wwwchemia/zdch/index.php/ksiazki-skrypty-podreczniki/89-isbn9788372717665badaniawdydaktycechemii" target="_blank" >http://uatacz.up.krakow.pl/~wwwchemia/zdch/index.php/ksiazki-skrypty-podreczniki/89-isbn9788372717665badaniawdydaktycechemii</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Chemická olympiáda jako prostředek orientace ke studiu přírodovědných disciplín
Original language description
Téměř padesátiletá historie chemické olympiády v České republice dokumentuje oprávněnost její existence. Jedná se o předmětovou soutěž, jež lze považovat za jednu z forem podpory a podchycení zájmu talentovaných žáků o chemii resp. přírodní vědy. Formouzájmové činnosti napomáhá vyvolávat nejen hlubší zájem žáků o chemii, ale vede je k samostatné práci a hlubšímu poznávání chemické problematiky. Současně ji lze považovat za profesionálně organizovanou a institucionálně podporovanou formu péče o žáky nadané. Hlavní hypotéza výzkumu je formulována z předpokladu, že na vývoji talentovaného studenta se podílí celá řada faktorů, jejichž přehled a případný podíl na vývoji tohoto studenta je třeba stanovit. Je všeobecně známo, že sám talent není postačující podmínkou úspěšného profesního a občanského života absolventa školy. Aby tomu tak bylo, musí dojít k součinnosti celé řady dalších faktorů. Jejich, alespoň částečné, zjištění je cílem navrhovaného výzkumu.
Czech name
Chemická olympiáda jako prostředek orientace ke studiu přírodovědných disciplín
Czech description
Téměř padesátiletá historie chemické olympiády v České republice dokumentuje oprávněnost její existence. Jedná se o předmětovou soutěž, jež lze považovat za jednu z forem podpory a podchycení zájmu talentovaných žáků o chemii resp. přírodní vědy. Formouzájmové činnosti napomáhá vyvolávat nejen hlubší zájem žáků o chemii, ale vede je k samostatné práci a hlubšímu poznávání chemické problematiky. Současně ji lze považovat za profesionálně organizovanou a institucionálně podporovanou formu péče o žáky nadané. Hlavní hypotéza výzkumu je formulována z předpokladu, že na vývoji talentovaného studenta se podílí celá řada faktorů, jejichž přehled a případný podíl na vývoji tohoto studenta je třeba stanovit. Je všeobecně známo, že sám talent není postačující podmínkou úspěšného profesního a občanského života absolventa školy. Aby tomu tak bylo, musí dojít k součinnosti celé řady dalších faktorů. Jejich, alespoň částečné, zjištění je cílem navrhovaného výzkumu.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Badania w dydaktyce chemii
ISBN
978-83-7271-766-5
Number of pages of the result
9
Pages from-to
164-172
Number of pages of the book
204
Publisher name
Wydawnictwo naukowe UP
Place of publication
Kraków
UT code for WoS chapter
—