Problems of the preventively educational process in the education of teachers at Czech pedagogical faculties
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F12%3A50000795" target="_blank" >RIV/62690094:18440/12:50000795 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://casopis-zsfju.zsf.jcu.cz/prevence-urazu-otrav-a-nasili/clanky/2~2012/205-problematika-preventivne-vychovneho-pusobeni-ve-vzdelavani-ucitelu-na-ceskych-pedagogickych-fakultach" target="_blank" >http://casopis-zsfju.zsf.jcu.cz/prevence-urazu-otrav-a-nasili/clanky/2~2012/205-problematika-preventivne-vychovneho-pusobeni-ve-vzdelavani-ucitelu-na-ceskych-pedagogickych-fakultach</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Problematika preventivně výchovného působení ve vzdělávání učitelů na českých pedaagogických fakultách
Original language description
Článek se zabývá aktuálním tématem rozvoje terciárního vzdělávání. Zaměřuje se na problematiku rizikového vzdělávání v pregraduální přípravě pedagogů. Cílem textu je popsat: 1. Změny v sociální determinaci výchovného procesu; 2. Názory představitelů pedagogických fakult ke zkoumané problematice a 3. Výskyt předmětů, které se zabývají tematikou rizikového chování v učebních plánech studentů učitelství. Prevence rizikového chování je tématem, které se do učebních plánů studentů učitelství dostává jen velmi zvolna. Učitelé jsou však právě jedním z nejdůležitějších institutů sociální kontroly, které mají šanci na rizikové projevy chování působit ještě dříve, než samy začnou. Mění se obsah vzdělávání - přibývají nová témata po stránce odborné. Mění se takéale přístup ke vzdělávání - učitelé jsou nositeli kurikulární reformy. Mění se také síla rizik, která na děti působí - objevují se témata jako stalking, kyberšikana a další. Příspěvek seznamuje čtenáře s pohledem na současné vzdělávání st
Czech name
Problematika preventivně výchovného působení ve vzdělávání učitelů na českých pedaagogických fakultách
Czech description
Článek se zabývá aktuálním tématem rozvoje terciárního vzdělávání. Zaměřuje se na problematiku rizikového vzdělávání v pregraduální přípravě pedagogů. Cílem textu je popsat: 1. Změny v sociální determinaci výchovného procesu; 2. Názory představitelů pedagogických fakult ke zkoumané problematice a 3. Výskyt předmětů, které se zabývají tematikou rizikového chování v učebních plánech studentů učitelství. Prevence rizikového chování je tématem, které se do učebních plánů studentů učitelství dostává jen velmi zvolna. Učitelé jsou však právě jedním z nejdůležitějších institutů sociální kontroly, které mají šanci na rizikové projevy chování působit ještě dříve, než samy začnou. Mění se obsah vzdělávání - přibývají nová témata po stránce odborné. Mění se takéale přístup ke vzdělávání - učitelé jsou nositeli kurikulární reformy. Mění se také síla rizik, která na děti působí - objevují se témata jako stalking, kyberšikana a další. Příspěvek seznamuje čtenáře s pohledem na současné vzdělávání st
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
FQ - Public health system, social medicine
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Prevence úrazů, otrav a násilí : odborný a vědecký časopis.
ISSN
1801-0261
e-ISSN
—
Volume of the periodical
2
Issue of the periodical within the volume
12
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
7
Pages from-to
170-176
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—