The Comparison of Motor Skills of Pupils at Practical Elementary Schools
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F13%3A50001968" target="_blank" >RIV/62690094:18440/13:50001968 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Srovnání motorických dovedností žáků ZŠ praktických
Original language description
Tento článek prezentuje výsledky výzkumů zaměřené na motorické dovednosti žáků ZŠ praktické (žáků s lehkým mentálním postižením), respektive srovnání jejich výkonů s intaktní populací a to jak v motorice jemné, tak hrubé. Dále obsahuje srovnání výsledkůžáků romských a neromských, kteří mají diagnostikované LMP. Pro sběr dat byly použity standardizované testy (Jebsen Taylor Hand Function Test, Test of Gross Motor Development). Výzkumné soubory tvořilo 164, respektive 172 žáků ZŠ praktických a běžných ZŠ, kteří navštěvují 4. a 5. třídu. V závěrech jsou prezentovány rozdíly mezi sledovanými skupinami žáků, které byly statisticky významné. U žáků s LMP byly výkony horší o cca 20% v jemné motorice a o 15% v úrovni motoriky hrubé. Mezi romskými a neromskýmižáky ZŠ praktické nebyl zjištěn statisticky významný rozdíl.
Czech name
Srovnání motorických dovedností žáků ZŠ praktických
Czech description
Tento článek prezentuje výsledky výzkumů zaměřené na motorické dovednosti žáků ZŠ praktické (žáků s lehkým mentálním postižením), respektive srovnání jejich výkonů s intaktní populací a to jak v motorice jemné, tak hrubé. Dále obsahuje srovnání výsledkůžáků romských a neromských, kteří mají diagnostikované LMP. Pro sběr dat byly použity standardizované testy (Jebsen Taylor Hand Function Test, Test of Gross Motor Development). Výzkumné soubory tvořilo 164, respektive 172 žáků ZŠ praktických a běžných ZŠ, kteří navštěvují 4. a 5. třídu. V závěrech jsou prezentovány rozdíly mezi sledovanými skupinami žáků, které byly statisticky významné. U žáků s LMP byly výkony horší o cca 20% v jemné motorice a o 15% v úrovni motoriky hrubé. Mezi romskými a neromskýmižáky ZŠ praktické nebyl zjištěn statisticky významný rozdíl.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Speciální pedagogika : časopis pro teorii a praxi speciální pedagogiky
ISSN
1211-2720
e-ISSN
—
Volume of the periodical
neuveden
Issue of the periodical within the volume
4
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
16
Pages from-to
279-294
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—