All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Music and foreign language teaching

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F17%3A50013703" target="_blank" >RIV/62690094:18440/17:50013703 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Hudba ve výuce cizích jazyků

  • Original language description

    Odborná publikace je určena těm čtenářům, kteří se zajímají o cizí jazyky a zároveň mají kladný vztah k hudbě. V teoretické části knihy se autorka zabývá obecnými otázkami jazyka a hudby a jejich provázanosti. V komplexním výzkumu se zaměřila na tři přímé účastníky edukačního procesu. První okruh jejího zájmu tvořily učebnice cizích jazyků, u kterých pomocí obsahové analýzy textu zjišťovala kvantitativní a kvalitativní zastoupení hudební složky. Další bod autorčina výzkumu se soustředil na učitele cizích jazyků, kdy ji v dotazníkovém šetření zajímal především jejich postoj k hudbě a jejich osobní zkušenosti s hudbou v hodinách cizích jazyků. Třetí součástí aplikovaného výzkumu byli žáci základních a středních škol, jejich vztah k hudbě a zároveň jejich pohled na využití hudby ve výuce cizích jazyků. Údaje získané ve všech oblastech výzkumu byly zpracovány a porovnány s cílem získat co nejkomplexnější pohled na danou problematiku. Publikace tak představuje první pokus o syntézu teoretických východisek, didakticko-metodických konsekvencí výsledků aplikovaného výzkumu a zároveň je příspěvkem k diskusi o vlivu hudby na výuku cizích jazyků. Téma vyvolává řadu nových otázek, na které je třeba neustále hledat odpovědi.

  • Czech name

    Hudba ve výuce cizích jazyků

  • Czech description

    Odborná publikace je určena těm čtenářům, kteří se zajímají o cizí jazyky a zároveň mají kladný vztah k hudbě. V teoretické části knihy se autorka zabývá obecnými otázkami jazyka a hudby a jejich provázanosti. V komplexním výzkumu se zaměřila na tři přímé účastníky edukačního procesu. První okruh jejího zájmu tvořily učebnice cizích jazyků, u kterých pomocí obsahové analýzy textu zjišťovala kvantitativní a kvalitativní zastoupení hudební složky. Další bod autorčina výzkumu se soustředil na učitele cizích jazyků, kdy ji v dotazníkovém šetření zajímal především jejich postoj k hudbě a jejich osobní zkušenosti s hudbou v hodinách cizích jazyků. Třetí součástí aplikovaného výzkumu byli žáci základních a středních škol, jejich vztah k hudbě a zároveň jejich pohled na využití hudby ve výuce cizích jazyků. Údaje získané ve všech oblastech výzkumu byly zpracovány a porovnány s cílem získat co nejkomplexnější pohled na danou problematiku. Publikace tak představuje první pokus o syntézu teoretických východisek, didakticko-metodických konsekvencí výsledků aplikovaného výzkumu a zároveň je příspěvkem k diskusi o vlivu hudby na výuku cizích jazyků. Téma vyvolává řadu nových otázek, na které je třeba neustále hledat odpovědi.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2017

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-271-0513-7

  • Number of pages

    163

  • Publisher name

    Grada

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS book