Music and foreign language teaching
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F17%3A50013703" target="_blank" >RIV/62690094:18440/17:50013703 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Hudba ve výuce cizích jazyků
Original language description
Odborná publikace je určena těm čtenářům, kteří se zajímají o cizí jazyky a zároveň mají kladný vztah k hudbě. V teoretické části knihy se autorka zabývá obecnými otázkami jazyka a hudby a jejich provázanosti. V komplexním výzkumu se zaměřila na tři přímé účastníky edukačního procesu. První okruh jejího zájmu tvořily učebnice cizích jazyků, u kterých pomocí obsahové analýzy textu zjišťovala kvantitativní a kvalitativní zastoupení hudební složky. Další bod autorčina výzkumu se soustředil na učitele cizích jazyků, kdy ji v dotazníkovém šetření zajímal především jejich postoj k hudbě a jejich osobní zkušenosti s hudbou v hodinách cizích jazyků. Třetí součástí aplikovaného výzkumu byli žáci základních a středních škol, jejich vztah k hudbě a zároveň jejich pohled na využití hudby ve výuce cizích jazyků. Údaje získané ve všech oblastech výzkumu byly zpracovány a porovnány s cílem získat co nejkomplexnější pohled na danou problematiku. Publikace tak představuje první pokus o syntézu teoretických východisek, didakticko-metodických konsekvencí výsledků aplikovaného výzkumu a zároveň je příspěvkem k diskusi o vlivu hudby na výuku cizích jazyků. Téma vyvolává řadu nových otázek, na které je třeba neustále hledat odpovědi.
Czech name
Hudba ve výuce cizích jazyků
Czech description
Odborná publikace je určena těm čtenářům, kteří se zajímají o cizí jazyky a zároveň mají kladný vztah k hudbě. V teoretické části knihy se autorka zabývá obecnými otázkami jazyka a hudby a jejich provázanosti. V komplexním výzkumu se zaměřila na tři přímé účastníky edukačního procesu. První okruh jejího zájmu tvořily učebnice cizích jazyků, u kterých pomocí obsahové analýzy textu zjišťovala kvantitativní a kvalitativní zastoupení hudební složky. Další bod autorčina výzkumu se soustředil na učitele cizích jazyků, kdy ji v dotazníkovém šetření zajímal především jejich postoj k hudbě a jejich osobní zkušenosti s hudbou v hodinách cizích jazyků. Třetí součástí aplikovaného výzkumu byli žáci základních a středních škol, jejich vztah k hudbě a zároveň jejich pohled na využití hudby ve výuce cizích jazyků. Údaje získané ve všech oblastech výzkumu byly zpracovány a porovnány s cílem získat co nejkomplexnější pohled na danou problematiku. Publikace tak představuje první pokus o syntézu teoretických východisek, didakticko-metodických konsekvencí výsledků aplikovaného výzkumu a zároveň je příspěvkem k diskusi o vlivu hudby na výuku cizích jazyků. Téma vyvolává řadu nových otázek, na které je třeba neustále hledat odpovědi.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-271-0513-7
Number of pages
163
Publisher name
Grada
Place of publication
Praha
UT code for WoS book
—