All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Inclusive education in fully organised primary schools

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F22%3A50018952" target="_blank" >RIV/62690094:18440/22:50018952 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://ojs.cuni.cz/pedagogika/article/view/2067" target="_blank" >https://ojs.cuni.cz/pedagogika/article/view/2067</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14712/23362189.2021.2067" target="_blank" >10.14712/23362189.2021.2067</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Inkluzivní vzdělávání na plně organizovaných základních školách

  • Original language description

    Cílem studie je zmapovat inkluzivní přístupy plně organizovaných škol, na kterých studenti učitelství plní pedagogické praxe. Tyto školy přijímají na pedagogické praxe studenty programu Učitelství pro 1. stupeň ZŠ. Metody: Na základě analýzy dostupných nástrojů byl použit český překlad mezinárodně uznávaného ukazatele inkluze od autorů Booth a Ainscow (2007). Pro šetření byl využit pozorovací arch č. 1., který může být použit i externím nezávislým pozorovatelem. Jako pozorovatelé působili zaškolení studenti učitelství 1. stupně ZŠ druhého až pátého ročníku, kteří ve spolupracujících školách vykonávali dlouhodobou praxi. Výzkumný soubor činí 139 plně organizovaných škol. Výsledky: Na základě získaných výsledků lze konstatovat, že většina škol, kam dochází studenti na praxi, započaly více či méně inkluzivní proces a nadále se snaží o jeho rozvoj. Pouze 2 školy získaly hodnocení pod 20 % celkového počtu bodů. Jedná se o školy, které získaly nízké hodnocení ve všech třech oblastech, tj. budování inkluzivní kultury, inkluzivní politika školy i rozvoj inkluzivní praxe. Naopak 8 škol dosáhlo nadprůměrný výsledek ve všech třech oblastech. Závěry: Z výsledků vyplývá, že nemalý počet škol studenti hodnotili z pohledu jejich realizace inkluzivního vzdělávání negativně a je proto otázkou, zdali s těmito školami má být vedena spolupráce při praktické pedagogické přípravě budoucích učitelů.

  • Czech name

    Inkluzivní vzdělávání na plně organizovaných základních školách

  • Czech description

    Cílem studie je zmapovat inkluzivní přístupy plně organizovaných škol, na kterých studenti učitelství plní pedagogické praxe. Tyto školy přijímají na pedagogické praxe studenty programu Učitelství pro 1. stupeň ZŠ. Metody: Na základě analýzy dostupných nástrojů byl použit český překlad mezinárodně uznávaného ukazatele inkluze od autorů Booth a Ainscow (2007). Pro šetření byl využit pozorovací arch č. 1., který může být použit i externím nezávislým pozorovatelem. Jako pozorovatelé působili zaškolení studenti učitelství 1. stupně ZŠ druhého až pátého ročníku, kteří ve spolupracujících školách vykonávali dlouhodobou praxi. Výzkumný soubor činí 139 plně organizovaných škol. Výsledky: Na základě získaných výsledků lze konstatovat, že většina škol, kam dochází studenti na praxi, započaly více či méně inkluzivní proces a nadále se snaží o jeho rozvoj. Pouze 2 školy získaly hodnocení pod 20 % celkového počtu bodů. Jedná se o školy, které získaly nízké hodnocení ve všech třech oblastech, tj. budování inkluzivní kultury, inkluzivní politika školy i rozvoj inkluzivní praxe. Naopak 8 škol dosáhlo nadprůměrný výsledek ve všech třech oblastech. Závěry: Z výsledků vyplývá, že nemalý počet škol studenti hodnotili z pohledu jejich realizace inkluzivního vzdělávání negativně a je proto otázkou, zdali s těmito školami má být vedena spolupráce při praktické pedagogické přípravě budoucích učitelů.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2022

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Pedagogika : časopis pro vědy o vzdělávání a výchově

  • ISSN

    0031-3815

  • e-ISSN

    2336-2189

  • Volume of the periodical

    72

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    18

  • Pages from-to

    217-234

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database