Shame on the Creators, Praise for the Players? On Gender Stereotypes and Subversive Gaming in Digital Games
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F22%3A50019351" target="_blank" >RIV/62690094:18440/22:50019351 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://genderonline.cz/artkey/gav-202201-0003_shame-on-the-creators-praise-for-the-players-on-gender-stereotypes-and-subversive-gaming-in-digital-games.php" target="_blank" >http://genderonline.cz/artkey/gav-202201-0003_shame-on-the-creators-praise-for-the-players-on-gender-stereotypes-and-subversive-gaming-in-digital-games.php</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.13060/gav.2022.004" target="_blank" >10.13060/gav.2022.004</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Hanba tvůrců a chvála hráče? O genderových stereotypech a subverzivním hraní digitálních her
Original language description
Studie se na příkladu debaty o současné digitální hře Kingdom Come: Deliverance českého vývojářského studia Warhorse pokouší postihnout aktuální hodnotové posuny probíhající na poli herního průmyslu. Je reflektována kauza známá jako Gamergate, jež byla jedním z vrcholů boje o pojetí, reprezentaci a diverzitu ve hrách. Digitální hry již nadále nejsou preferenčním médiem toliko mladší generace mužů, ale hráči se rekrutují z obou pohlaví a z mnoha věkových skupin. Prostřednictvím genderové analýzy digitální hry a reflexe sporu o historickou autenticitu zobrazení, který kolem ní vznikl, poukazuje autor na problematické vztahování se k těžko uchopitelné historické pravdě. Digitální hra je považována za fiktivní dílo, jež utváří v rámci svého světa vlastní pravidla pravdivosti. Hry s otevřeným světem umožňují stále častěji potlačovat vůdčí úlohu vypravěče stvořeného designéry hry. Předpokládá se, že tato tendence bude i nadále posilovat. Spolu s tím bude nezbytné posílit roli vzdělávání a kritického přístupu k hernímu médiu.
Czech name
Hanba tvůrců a chvála hráče? O genderových stereotypech a subverzivním hraní digitálních her
Czech description
Studie se na příkladu debaty o současné digitální hře Kingdom Come: Deliverance českého vývojářského studia Warhorse pokouší postihnout aktuální hodnotové posuny probíhající na poli herního průmyslu. Je reflektována kauza známá jako Gamergate, jež byla jedním z vrcholů boje o pojetí, reprezentaci a diverzitu ve hrách. Digitální hry již nadále nejsou preferenčním médiem toliko mladší generace mužů, ale hráči se rekrutují z obou pohlaví a z mnoha věkových skupin. Prostřednictvím genderové analýzy digitální hry a reflexe sporu o historickou autenticitu zobrazení, který kolem ní vznikl, poukazuje autor na problematické vztahování se k těžko uchopitelné historické pravdě. Digitální hra je považována za fiktivní dílo, jež utváří v rámci svého světa vlastní pravidla pravdivosti. Hry s otevřeným světem umožňují stále častěji potlačovat vůdčí úlohu vypravěče stvořeného designéry hry. Předpokládá se, že tato tendence bude i nadále posilovat. Spolu s tím bude nezbytné posílit roli vzdělávání a kritického přístupu k hernímu médiu.
Classification
Type
J<sub>SC</sub> - Article in a specialist periodical, which is included in the SCOPUS database
CEP classification
—
OECD FORD branch
50403 - Social topics (Women´s and gender studies; Social issues; Family studies; Social work)
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Gender a výzkum
ISSN
2570-6578
e-ISSN
2570-6586
Volume of the periodical
23
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
25
Pages from-to
32-56
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
2-s2.0-85139198416