A teaching assistant in a school classroom
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F24%3A50021924" target="_blank" >RIV/62690094:18440/24:50021924 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Asistent pedagoga ve školní třídě
Original language description
Monografie se zaměřuje na roli asistenta pedagoga v českém školním systému a analyzuje jeho význam v kontextu inkluzivního vzdělávání, poskytuje přehled historického vývoje pozice asistenta pedagoga, právního rámce, požadavků na kvalifikaci a náplně práce. Zvláštní pozornost je věnována spolupráci mezi učiteli a asistenty pedagoga, jejich vzájemné komunikaci a rozdělení odpovědností.Součástí knihy je výzkumná část zaměřená na analýzu pedagogické komunikace a interakce ve třídách, kde asistenti pedagoga působí. Výsledky výzkumu ukazují, že efektivita spolupráce mezi učiteli a asistenty výrazně ovlivňuje úroveň podpory poskytované žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. Zároveň jsou identifikovány klíčové výzvy, jako je nedostatek času pro plánování a konzultace, rozdíly v aktivitách asistentů v různých předmětech a limity autonomního zapojení žáků.Kniha tak přináší nejen teoretické poznatky, ale i praktická doporučení pro učitele, asistenty pedagoga a vedení škol, jak optimalizovat spolupráci mezi pedagogy a asistenty ve prospěch kvalitního inkluzivního vzdělávání.
Czech name
Asistent pedagoga ve školní třídě
Czech description
Monografie se zaměřuje na roli asistenta pedagoga v českém školním systému a analyzuje jeho význam v kontextu inkluzivního vzdělávání, poskytuje přehled historického vývoje pozice asistenta pedagoga, právního rámce, požadavků na kvalifikaci a náplně práce. Zvláštní pozornost je věnována spolupráci mezi učiteli a asistenty pedagoga, jejich vzájemné komunikaci a rozdělení odpovědností.Součástí knihy je výzkumná část zaměřená na analýzu pedagogické komunikace a interakce ve třídách, kde asistenti pedagoga působí. Výsledky výzkumu ukazují, že efektivita spolupráce mezi učiteli a asistenty výrazně ovlivňuje úroveň podpory poskytované žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. Zároveň jsou identifikovány klíčové výzvy, jako je nedostatek času pro plánování a konzultace, rozdíly v aktivitách asistentů v různých předmětech a limity autonomního zapojení žáků.Kniha tak přináší nejen teoretické poznatky, ale i praktická doporučení pro učitele, asistenty pedagoga a vedení škol, jak optimalizovat spolupráci mezi pedagogy a asistenty ve prospěch kvalitního inkluzivního vzdělávání.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7465-661-3
Number of pages
116
Publisher name
P. Mervart
Place of publication
Červený Kostelec
UT code for WoS book
—