Teaching Academic Writing Interactively
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F07%3A00001928" target="_blank" >RIV/62690094:18450/07:00001928 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Teaching Academic Writing Interactively
Original language description
The article describes a new way of teaching academic writing with the help of modern information technologies. The complete e-learning course on academic writing which helps to motivate students and to improve their skills of formal writing is introduced. In addition, advantages and disadvantages of the on-line course are discussed.
Czech name
Interaktivní výuka akademického psaní
Czech description
Článek se zabývá výukou odborného předmětu - akademické psaní na vysoké škole v Hradci Králové netradičními metodami, jako je například použití e-learningu. Čtenáři se mouhou seznámit s jednotlivými částmi kurzu a také s jeho výhodmi a nevýhodami jak prostudenta, tak i pro učitele.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AI - Linguistics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GP405%2F04%2FP024" target="_blank" >GP405/04/P024: Modern Information Technologies and their Utilisation in Research and Teaching of Written English Language</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Ways to Teaching and Learning, Proceedings of the 5th National Conference of the ATECR of the Czech Republic
ISBN
978-80-7041-321-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
5
Pages from-to
59-63
Publisher name
Gaudeamus
Place of publication
Hradec Králové
Event location
—
Event date
—
Type of event by nationality
—
UT code for WoS article
—