Information and communication technologies in humanities, social and technical subjects within the tertiary pre-graduate preparation of IT specialists
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F13%3A50001307" target="_blank" >RIV/62690094:18450/13:50001307 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/62690094:18470/13:50001307
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Informační technologie ve výuce humanitních, společenských a technických předmětů v terciární přípravě IT odborníků
Original language description
Příspěvek prezentuje výsledky dvouletého pedagogického experimentu, při kterém byla srovnávána testová skóre v předmětech Databázové systémy, Management a Odborná angličtina, které byly vyučovány na FIM UHK s podporou ICT nebo tradičně, tj. bez využíváníICT. Hlavním cílem výzkumu bylo zjistit, zda ICT přispívají k nárůstu znalostí studentů a následnému rozvoji klíčových kompetencí. Porovnání proběhlo pomocí didaktických testů metodou pedagogického experimentu se strukturou pretest - výuka - posttest -posttest 2 (po třech měsích). Výzkumný vzorek tvořilo 687 respondentů. Výsledky neprokázaly statisticky významný rozdíl ve znalostech studentů formovaných s podporou nebo bez podpory ICT. Tento stav byl diskutován ze dvou pohledů: (1) IT kompetence učitelů a studentů pro výuku(učení se s podporou ICT, (2) role stylů učení a učení se. Pro účely pedagogického výzkumu vznikl nástroj - e-aplikace pro generování odpovídajících typů studijních materiálů a aktivit studentům s určitým stylem uče
Czech name
Informační technologie ve výuce humanitních, společenských a technických předmětů v terciární přípravě IT odborníků
Czech description
Příspěvek prezentuje výsledky dvouletého pedagogického experimentu, při kterém byla srovnávána testová skóre v předmětech Databázové systémy, Management a Odborná angličtina, které byly vyučovány na FIM UHK s podporou ICT nebo tradičně, tj. bez využíváníICT. Hlavním cílem výzkumu bylo zjistit, zda ICT přispívají k nárůstu znalostí studentů a následnému rozvoji klíčových kompetencí. Porovnání proběhlo pomocí didaktických testů metodou pedagogického experimentu se strukturou pretest - výuka - posttest -posttest 2 (po třech měsích). Výzkumný vzorek tvořilo 687 respondentů. Výsledky neprokázaly statisticky významný rozdíl ve znalostech studentů formovaných s podporou nebo bez podpory ICT. Tento stav byl diskutován ze dvou pohledů: (1) IT kompetence učitelů a studentů pro výuku(učení se s podporou ICT, (2) role stylů učení a učení se. Pro účely pedagogického výzkumu vznikl nástroj - e-aplikace pro generování odpovídajících typů studijních materiálů a aktivit studentům s určitým stylem uče
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Aula
ISSN
1210-6658
e-ISSN
—
Volume of the periodical
XXI
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
14
Pages from-to
84-98
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—