All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Information and communication technologies in humanities, social and technical subjects within the tertiary pre-graduate preparation of IT specialists

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F13%3A50001307" target="_blank" >RIV/62690094:18450/13:50001307 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/62690094:18470/13:50001307

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Informační technologie ve výuce humanitních, společenských a technických předmětů v terciární přípravě IT odborníků

  • Original language description

    Příspěvek prezentuje výsledky dvouletého pedagogického experimentu, při kterém byla srovnávána testová skóre v předmětech Databázové systémy, Management a Odborná angličtina, které byly vyučovány na FIM UHK s podporou ICT nebo tradičně, tj. bez využíváníICT. Hlavním cílem výzkumu bylo zjistit, zda ICT přispívají k nárůstu znalostí studentů a následnému rozvoji klíčových kompetencí. Porovnání proběhlo pomocí didaktických testů metodou pedagogického experimentu se strukturou pretest - výuka - posttest -posttest 2 (po třech měsích). Výzkumný vzorek tvořilo 687 respondentů. Výsledky neprokázaly statisticky významný rozdíl ve znalostech studentů formovaných s podporou nebo bez podpory ICT. Tento stav byl diskutován ze dvou pohledů: (1) IT kompetence učitelů a studentů pro výuku(učení se s podporou ICT, (2) role stylů učení a učení se. Pro účely pedagogického výzkumu vznikl nástroj - e-aplikace pro generování odpovídajících typů studijních materiálů a aktivit studentům s určitým stylem uče

  • Czech name

    Informační technologie ve výuce humanitních, společenských a technických předmětů v terciární přípravě IT odborníků

  • Czech description

    Příspěvek prezentuje výsledky dvouletého pedagogického experimentu, při kterém byla srovnávána testová skóre v předmětech Databázové systémy, Management a Odborná angličtina, které byly vyučovány na FIM UHK s podporou ICT nebo tradičně, tj. bez využíváníICT. Hlavním cílem výzkumu bylo zjistit, zda ICT přispívají k nárůstu znalostí studentů a následnému rozvoji klíčových kompetencí. Porovnání proběhlo pomocí didaktických testů metodou pedagogického experimentu se strukturou pretest - výuka - posttest -posttest 2 (po třech měsích). Výzkumný vzorek tvořilo 687 respondentů. Výsledky neprokázaly statisticky významný rozdíl ve znalostech studentů formovaných s podporou nebo bez podpory ICT. Tento stav byl diskutován ze dvou pohledů: (1) IT kompetence učitelů a studentů pro výuku(učení se s podporou ICT, (2) role stylů učení a učení se. Pro účely pedagogického výzkumu vznikl nástroj - e-aplikace pro generování odpovídajících typů studijních materiálů a aktivit studentům s určitým stylem uče

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2013

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Aula

  • ISSN

    1210-6658

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    XXI

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    14

  • Pages from-to

    84-98

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database