Use of New Technologies in Social Counselling – Chatbot as a Plan
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18460%2F20%3A50017442" target="_blank" >RIV/62690094:18460/20:50017442 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Využití nových technologií v sociálním poradenství – Chatbot jako záměr
Original language description
Využití nových technologií v odborném sociálním poradenství s sebou může přinášet svá pozitiva, ale stejně tak i rizika. Záměrem tříletého projektu, řešeného v rámci grantu TAČR, je podrobit rozboru přínosy i rizika aplikace nových technologií (primárně chatbot) v oblasti sociálního poradenství. Nasazení automatizace do oblasti profesionálního sociálního poradenství může být vnímáno jako nástroj vytlačování lidské práce prací strojovou, ale též obráceně, jako nástroj pomoci stávajícím lidským zdrojům (profesionálním poradcům) adaptovat se na rostoucí kvantitu práce (rostoucí velikost cílových skupin). Tento nárůst může způsobit vliv a ekonomické tlaky tzv. 4. průmyslové revoluce (Průmysl 4.0). Výzvy pro Českou republiku v souvislosti s Průmyslem 4.0 (např. Mařík V. a kol., 2016) jsou nejen výzvami technologickými, ale i sociálními. Příchod tzv. Průmyslu 4.0 s sebou ponese jak vytváření nových sociálních problémů, prohlubování stávajících, tak i potřebu reagovat na straně organizace práce. Tento text se zaměřuje na představení záměrů projektu a očekávatelná rizika a přínosy aplikace nových technologií do poradenství v tématech jako je zaměstnání, dluhy, bydlení, či ochrana spotřebitele.
Czech name
Využití nových technologií v sociálním poradenství – Chatbot jako záměr
Czech description
Využití nových technologií v odborném sociálním poradenství s sebou může přinášet svá pozitiva, ale stejně tak i rizika. Záměrem tříletého projektu, řešeného v rámci grantu TAČR, je podrobit rozboru přínosy i rizika aplikace nových technologií (primárně chatbot) v oblasti sociálního poradenství. Nasazení automatizace do oblasti profesionálního sociálního poradenství může být vnímáno jako nástroj vytlačování lidské práce prací strojovou, ale též obráceně, jako nástroj pomoci stávajícím lidským zdrojům (profesionálním poradcům) adaptovat se na rostoucí kvantitu práce (rostoucí velikost cílových skupin). Tento nárůst může způsobit vliv a ekonomické tlaky tzv. 4. průmyslové revoluce (Průmysl 4.0). Výzvy pro Českou republiku v souvislosti s Průmyslem 4.0 (např. Mařík V. a kol., 2016) jsou nejen výzvami technologickými, ale i sociálními. Příchod tzv. Průmyslu 4.0 s sebou ponese jak vytváření nových sociálních problémů, prohlubování stávajících, tak i potřebu reagovat na straně organizace práce. Tento text se zaměřuje na představení záměrů projektu a očekávatelná rizika a přínosy aplikace nových technologií do poradenství v tématech jako je zaměstnání, dluhy, bydlení, či ochrana spotřebitele.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50902 - Social sciences, interdisciplinary
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TL03000671" target="_blank" >TL03000671: Use of artificial intelligence in providing professional social counseling</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Sborník textů z XVII. ročníku mezinárodní vědecké konference Hradecké dny sociální práce,
ISBN
978-80-7435-802-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
7
Pages from-to
52-58
Publisher name
Gaudeamus
Place of publication
Hradec Králové
Event location
Hradec Králové
Event date
Sep 17, 2020
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—