Pilot testing of social counselling chatbot
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18460%2F21%3A50020005" target="_blank" >RIV/62690094:18460/21:50020005 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Pilotní testování poradenského chatbota
Original language description
Rozvoj technologických možností strojového učení přivedl v rámci grantu Technologické agentury ČR Ústavsociální práce FF UHK ve spolupráci s Občanským poradenským střediskem, o.p.s. v Hradci Králové k vývojiobsahu pro novou platformu komunikace s klientem v oblasti sociálního poradenství - pro komunikačníhochatbota. Jedná se o inovativní nástroj v oblasti sociální práce, který je určen pro prvotní kontakt klientůs profesionálním sociálním poradenstvím ve webovém rozhraní internetu. Po prvním půl roce zkoumánítechnologických možností a plnění komunikačního nástroje odborným obsahem přinášíme první zkušenosti aprvotní závěry z pilotního testování, které se uskutečnilo prozatím v kontrolovaném prostředí univerzitníchstudentů oboru Sociální práce v měsících květnu a červnu 2021. Pilotní testování se zaměřilo v rámci tématickéoblasti práce/zaměstnání (která byla zvolena jako první z mnoha témat, jimiž se sociální poradenství typickyzabývá), na prvotní reakce respondentů na komunikaci s chatbotem, preferovaný styl komunikace, či na otázkyobav ze svěřování osobně citlivých informací stroji.
Czech name
Pilotní testování poradenského chatbota
Czech description
Rozvoj technologických možností strojového učení přivedl v rámci grantu Technologické agentury ČR Ústavsociální práce FF UHK ve spolupráci s Občanským poradenským střediskem, o.p.s. v Hradci Králové k vývojiobsahu pro novou platformu komunikace s klientem v oblasti sociálního poradenství - pro komunikačníhochatbota. Jedná se o inovativní nástroj v oblasti sociální práce, který je určen pro prvotní kontakt klientůs profesionálním sociálním poradenstvím ve webovém rozhraní internetu. Po prvním půl roce zkoumánítechnologických možností a plnění komunikačního nástroje odborným obsahem přinášíme první zkušenosti aprvotní závěry z pilotního testování, které se uskutečnilo prozatím v kontrolovaném prostředí univerzitníchstudentů oboru Sociální práce v měsících květnu a červnu 2021. Pilotní testování se zaměřilo v rámci tématickéoblasti práce/zaměstnání (která byla zvolena jako první z mnoha témat, jimiž se sociální poradenství typickyzabývá), na prvotní reakce respondentů na komunikaci s chatbotem, preferovaný styl komunikace, či na otázkyobav ze svěřování osobně citlivých informací stroji.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50902 - Social sciences, interdisciplinary
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TL03000671" target="_blank" >TL03000671: Use of artificial intelligence in providing professional social counseling</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2021
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Politické, ekonomické, sociální a technologické výzvy pro sociální práci. Sborník textů z XVIII. ročníku mezinárodní vědecké konference Hradecké dny sociální práce
ISBN
978-80-7435-833-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
6
Pages from-to
245-250
Publisher name
Gaudeamus
Place of publication
Hradec Králové
Event location
Hradec Králové
Event date
Sep 23, 2021
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—