All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Protectorate of Bohemia and Moravia and the Slovak State (Slovak Republic) in contemporary Czech history textbooks

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18460%2F23%3A50022210" target="_blank" >RIV/62690094:18460/23:50022210 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://www.cskh.sk/wp-content/uploads/2023/06/05-kapustova.pdf" target="_blank" >https://www.cskh.sk/wp-content/uploads/2023/06/05-kapustova.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/cshr.2023.25.1.4" target="_blank" >10.5817/cshr.2023.25.1.4</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Protektorát Čechy a Morava a Slovenský stát (Slovenská republika) v současných českých učebnicích dějepisu

  • Original language description

    Studie se zabývá kurikulárními dokumenty a cílovými dovednostmi, které si na jejich základě měli žáci osvojit. Popisuje také metody a formy výuky dějepisu, které měly pod vedením učitelů pomoci utvářet historické vědomí žáků. Dále zkoumá roli učebnice dějepisu jako základní didaktické pomůcky pro učitele i žáky. V tomto ohledu je důležitý nejen prezentovaný obsah (informace a fakta), ale zejména principy práce se zdroji, způsoby přidělování úkolů a formulování otázek. Analytická část práce se zaměřuje na nejrozšířenější učebnice v České republice, konkrétně na analýzu Protektorátu Čechy a Morava a Slovenského státu. Zkoumá také formy otázek a další úkoly přidělené žákům. V závěru je analýza stručně vyhodnocena a diskutována.

  • Czech name

    Protektorát Čechy a Morava a Slovenský stát (Slovenská republika) v současných českých učebnicích dějepisu

  • Czech description

    Studie se zabývá kurikulárními dokumenty a cílovými dovednostmi, které si na jejich základě měli žáci osvojit. Popisuje také metody a formy výuky dějepisu, které měly pod vedením učitelů pomoci utvářet historické vědomí žáků. Dále zkoumá roli učebnice dějepisu jako základní didaktické pomůcky pro učitele i žáky. V tomto ohledu je důležitý nejen prezentovaný obsah (informace a fakta), ale zejména principy práce se zdroji, způsoby přidělování úkolů a formulování otázek. Analytická část práce se zaměřuje na nejrozšířenější učebnice v České republice, konkrétně na analýzu Protektorátu Čechy a Morava a Slovenského státu. Zkoumá také formy otázek a další úkoly přidělené žákům. V závěru je analýza stručně vyhodnocena a diskutována.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2023

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Česko-slovenská historická ročenka

  • ISSN

    1214-8334

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    25

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    14

  • Pages from-to

    71-84

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database