All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The view of teachers on the implementation of teaching electrochemistry in secondary school

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F23%3A50020951" target="_blank" >RIV/62690094:18470/23:50020951 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/00216208:11410/23:10474954

  • Result on the web

    <a href="https://arnica.zcu.cz/images/2023_clanky/Arnika_2023-1_4-Henychova-Machkova-web.pdf" target="_blank" >https://arnica.zcu.cz/images/2023_clanky/Arnika_2023-1_4-Henychova-Machkova-web.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Pohled učitelů na realizaci výuky elektrochemie na střední škole s podporou simulací

  • Original language description

    Elektrochemie je standardní součástí výuky chemie jako všeobecně vzdělávacího předmětu na středoškolské úrovni, ale je považována za kritické místo učiva zejména pro svou vysokou abstrakci. Využití vizualizace elektrochemických principů, a zejména počítačových simulací by mohlo být prostředkem, který by obtížné úseky učiva mohl žákům při učení i učitelům při vyučování usnadnit. V textu přinášíme výsledky realizovaných polostrukturovaných rozhovorů s učiteli chemie na gymnáziích, které byly zaměřeny na jejich názory a zkušenosti s výukou elektrochemie a na možnosti, které by mohly poskytnout počítačové simulace elektrochemických jevů a principů. V rámci rozhovorů byl zjišťován rozsah výuky elektrochemie, strategie výuky, kritická místa učiva a využití počítačových simulací na příkladu galvanického článku a elektrolýzy. Z výsledků rozhovorů vyplývá, že učitelé elektrochemii do výuky zařazují v souvislosti s výukou redoxních dějů a výrob některých kovů. Žáci podle respondentů nejčastěji chybují v určení směru toku elektronů a určování počtu vyměněných elektronů v redoxní reakci.

  • Czech name

    Pohled učitelů na realizaci výuky elektrochemie na střední škole s podporou simulací

  • Czech description

    Elektrochemie je standardní součástí výuky chemie jako všeobecně vzdělávacího předmětu na středoškolské úrovni, ale je považována za kritické místo učiva zejména pro svou vysokou abstrakci. Využití vizualizace elektrochemických principů, a zejména počítačových simulací by mohlo být prostředkem, který by obtížné úseky učiva mohl žákům při učení i učitelům při vyučování usnadnit. V textu přinášíme výsledky realizovaných polostrukturovaných rozhovorů s učiteli chemie na gymnáziích, které byly zaměřeny na jejich názory a zkušenosti s výukou elektrochemie a na možnosti, které by mohly poskytnout počítačové simulace elektrochemických jevů a principů. V rámci rozhovorů byl zjišťován rozsah výuky elektrochemie, strategie výuky, kritická místa učiva a využití počítačových simulací na příkladu galvanického článku a elektrolýzy. Z výsledků rozhovorů vyplývá, že učitelé elektrochemii do výuky zařazují v souvislosti s výukou redoxních dějů a výrob některých kovů. Žáci podle respondentů nejčastěji chybují v určení směru toku elektronů a určování počtu vyměněných elektronů v redoxní reakci.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2023

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Arnica

  • ISSN

    1804-8366

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    neuveden

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    7

  • Pages from-to

    28-34

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database