Developing teachers´subject didactic competence: case of problem posing
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985840%3A_____%2F08%3A00317412" target="_blank" >RIV/67985840:_____/08:00317412 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Developing teachers´subject didactic competence: case of problem posing
Original language description
There is discussed problem posing as one of the ways of empowering subject didactical competence, e how to deepen the knowledge of subject (mathematics)and its didactical elaboration. The starting point are examples of problems posed by teacher-studentsand elementary teachers
Czech name
Rozvíjení oborově didaktické kompetence prostřednictvím tvoření úloh
Czech description
Tvoření úloh je diskutováno jako jedna z cest zkvalitňování oborově didaktické kompetence, tedy prohlubování znalostí předmětu (matematiky) a jejího didaktického zpracování. Východiskem jsou úlohy vytvořené studenty učitelství a učiteli 1. stupně základní školy.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA406%2F08%2F0710" target="_blank" >GA406/08/0710: Development of Mathematical Literacy in Primary Education</a><br>
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Supporting Indipendent Thinking Through Mathematical Education
ISBN
978-83-7338-420-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
2
Pages from-to
—
Publisher name
Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego
Place of publication
Rzeszów
Event location
Iwonicz-Zdroj
Event date
Aug 17, 2008
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—