Wheel for freight transport with higher utility properties
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081723%3A_____%2F23%3A00582025" target="_blank" >RIV/68081723:_____/23:00582025 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Kolo pro nákladní přepravu s vyššími užitnými vlastnostmi
Original language description
Jedná se o funkční vzorek nového napěťově optimalizovaného železničního kola konstrukce BTG čtvrté generace s vyššími užitnými vlastnostmi. Design byl odvozen na základě komplexní metodiky návrhu napěťově optimalizovaného kola, která byla vyvinuta v rámci projektu FW03010149 s tím, že princip metodiky výpočtu je popsán ve zprávách k tomuto projektu TAČR. Tato metodika je navržena tak, aby zahrnovala kombinaci brzdění a ohřev kola špalíkovou brzdou a současně brala do úvahy napěťově-deformační charakteristiky v kole zatíženém při jízdě.
Czech name
Kolo pro nákladní přepravu s vyššími užitnými vlastnostmi
Czech description
Jedná se o funkční vzorek nového napěťově optimalizovaného železničního kola konstrukce BTG čtvrté generace s vyššími užitnými vlastnostmi. Design byl odvozen na základě komplexní metodiky návrhu napěťově optimalizovaného kola, která byla vyvinuta v rámci projektu FW03010149 s tím, že princip metodiky výpočtu je popsán ve zprávách k tomuto projektu TAČR. Tato metodika je navržena tak, aby zahrnovala kombinaci brzdění a ohřev kola špalíkovou brzdou a současně brala do úvahy napěťově-deformační charakteristiky v kole zatíženém při jízdě.
Classification
Type
G<sub>funk</sub> - Functional sample
CEP classification
—
OECD FORD branch
20306 - Audio engineering, reliability analysis
Result continuities
Project
<a href="/en/project/FW03010149" target="_blank" >FW03010149: New wheel design for freight transport with higher utility properties</a><br>
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
202302
Numerical identification
2023002
Technical parameters
Jedná se o design kola určeného pro nápravové zatížení 22,5, nebo 25 tun. Kolo je vyrobeno z jakosti materiálu ER7 v souladu s normou EN 13261. Konstrukce kola odpovídá normě EN 13979-1. Tento typ kola přináší výrazně nižší LCC a zároveň delší životnost díky možnosti provozování kola až do průměru 830 mm.
Economical parameters
Funkční vzorek nového napěťově optimalizovaného železničního kola konstrukce BTG čtvrté generace s vyššími užitnými vlastnostmi. Prošel potřebným testováním, tj. únavovou a brzdnou zkouškou a byl mu udělen certifikát TSI identifikačního čísla: 1010/1/CB/2023/RST/DEEN/TRRC8614960/V01. Tento funkční vzorek je předstupeň prototypu napěťově optimalizovaného kola konstrukce BTG čtvrté generace.
Application category by cost
—
Owner IČO
68081723
Owner name
Ústav fyziky materiálů AV ČR, v. v. i.
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
V - Výsledek je využíván vlastníkem
Licence fee requirement
—
Web page
—