All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Moral cognitive evaluation of participants in school bullying

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081740%3A_____%2F14%3A00448915" target="_blank" >RIV/68081740:_____/14:00448915 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Morálně kognitivní hodnocení účastníků školní šikany

  • Original language description

    S využitím sociálně-kognitivního přístupu byl realizován výzkum mravního hodnocení školní šikany. Na základě analýzy povahopisných pojmů, prezentovaných žákům 6. ročníku (N=357) v semiprojektivním obrázkovém komiksu, byla zkoumána struktura jejich mravního hodnocení osobnosti agresorů a obránců obětí šikany. Prostřednictvím faktorové analýzy pojmů odsuzujících fiktivní agresory byly popsány čtyři faktory: Zlá duše (eticko-psychologický osobnostní profil bezohledné krutosti), Opovržení, Deviace (odsouzení skupinou nepřijatelného chování) a Zbabělost. Výsledkem EFA výrazů oceňujících osobnost obránce bylo určení pěti faktorů: Obecný obdiv, Statečnost, Empatická péče, Čestná spravedlnost a ?Frája? (negativní vymezení vůči etickému pathosu). Na začátku dospívání lze u hodnocení obou rolí v šikaně zachytit vliv tradičních etických imperativů, zejména křesťanských, humanistických a demokratických hodnot. Objevuje se zde však i odpor k morálnímu pathosu a potřeba sebeprezentace mimo uvedené e

  • Czech name

    Morálně kognitivní hodnocení účastníků školní šikany

  • Czech description

    S využitím sociálně-kognitivního přístupu byl realizován výzkum mravního hodnocení školní šikany. Na základě analýzy povahopisných pojmů, prezentovaných žákům 6. ročníku (N=357) v semiprojektivním obrázkovém komiksu, byla zkoumána struktura jejich mravního hodnocení osobnosti agresorů a obránců obětí šikany. Prostřednictvím faktorové analýzy pojmů odsuzujících fiktivní agresory byly popsány čtyři faktory: Zlá duše (eticko-psychologický osobnostní profil bezohledné krutosti), Opovržení, Deviace (odsouzení skupinou nepřijatelného chování) a Zbabělost. Výsledkem EFA výrazů oceňujících osobnost obránce bylo určení pěti faktorů: Obecný obdiv, Statečnost, Empatická péče, Čestná spravedlnost a ?Frája? (negativní vymezení vůči etickému pathosu). Na začátku dospívání lze u hodnocení obou rolí v šikaně zachytit vliv tradičních etických imperativů, zejména křesťanských, humanistických a demokratických hodnot. Objevuje se zde však i odpor k morálnímu pathosu a potřeba sebeprezentace mimo uvedené e

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AN - Psychology

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2014

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Člověk v kontextech celoživotního vývoje

  • ISBN

    978-80-86174-18-1

  • Number of pages of the result

    14

  • Pages from-to

    61-74

  • Number of pages of the book

    347

  • Publisher name

    Psychologický ústav AV ČR, v.v.i

  • Place of publication

    Brno

  • UT code for WoS chapter