The Role of the Family and the School in the Reproduction of Educational Inequalities. A Sociological Look at the Role of Multi-year Gymnasia in the Context of the Results of the PISA 2000 Study
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378025%3A_____%2F03%3A00000841" target="_blank" >RIV/68378025:_____/03:00000841 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Role rodiny a školy v reprodukci vzdělanostních nerovností. Sociologický pohled na úlohu víceletých gymnázií ve světle výzkumu PISA 2000
Original language description
Stať sleduje příčiny sociální selektivity českého základního a středního školství, zejména pak roli víceletých gymnázií, jejichž existence je zdůvodňována potřebou poskytovat specifický přístup ke vzdělávání nadaných dětí bez ohledu na jejich sociální původ. Proti tomuto výkladu stojí názor, podle kterého tato gymnázia uskutečňují časnou selekci žáků pocházejících z rodin s vyšším vzděláním a sociálním statusem, kteří ? často v důsledku vlivu rodičů - již v ranném věku aspirují na dosažení vysokoškolského vzdělání.
Czech name
Role rodiny a školy v reprodukci vzdělanostních nerovností. Sociologický pohled na úlohu víceletých gymnázií ve světle výzkumu PISA 2000
Czech description
Stať sleduje příčiny sociální selektivity českého základního a středního školství, zejména pak roli víceletých gymnázií, jejichž existence je zdůvodňována potřebou poskytovat specifický přístup ke vzdělávání nadaných dětí bez ohledu na jejich sociální původ. Proti tomuto výkladu stojí názor, podle kterého tato gymnázia uskutečňují časnou selekci žáků pocházejících z rodin s vyšším vzděláním a sociálním statusem, kteří ? často v důsledku vlivu rodičů - již v ranném věku aspirují na dosažení vysokoškolského vzdělání.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AO - Sociology, demography
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA403%2F03%2F0340" target="_blank" >GA403/03/0340: Economic, social and cultural sources of educational inequality and determinants of life-success : The initial phase of a longitudinal study</a><br>
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2003
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Sociologický Časopis-Czech Sociological Review
ISSN
0038-0288
e-ISSN
—
Volume of the periodical
39
Issue of the periodical within the volume
5
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
28
Pages from-to
625-652
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—