All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

What do we know about effects of family background on computer literacy ? based on results from the PISA survey

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378025%3A_____%2F08%3A00313078" target="_blank" >RIV/68378025:_____/08:00313078 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    What do we know about effects of family background on computer literacy ? based on results from the PISA survey

  • Original language description

    Computer literacy of 15-year-olds in the three countries with different level of ICT possessions at home (computer and internet access) ? Slovakia, the Czech Republic and Finland - is analyzed within this paper using data from OECD PISA. The structural modelling approach indicated much stronger indirect than direct effect of family background on computer literacy in Slovakia, where the ICT possession level at home is the lowest (within the three countries). Generally, it was confirmed that the higher the ICT penetration, the lower the indirect effect.

  • Czech name

    Co víme o vlivech rodinného zázemí na počítačovou gramotnost ? založeno na výsledcích výzkumu PISA

  • Czech description

    S využitím dat projektu OECD PISA je v rámci příspěvku analyzována počítačová gramotnost patnáctiletých žáků ve třech zemích s různou úrovní dostupnosti ICT vybavení doma (přístup k počítači a internetu) ? Slovensko, ČR, Finsko. Na základě analýzy provedené pomocí strukturního modelu byl ve všech státech zjištěn mnohem silnější nepřímý vliv rodinného zázemí na počítačovou gramotnost než přímý vliv. Zároveň je možné konstatovat, že s vyšší dostupností ICT, dochází ke snížení nepřímého vlivu.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AO - Sociology, demography

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    Result was created during the realization of more than one project. More information in the Projects tab.

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Proceedings of the Paris International Conference On Education, Economy & Society

  • ISBN

    978-2-9533842-0-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    20

  • Pages from-to

  • Publisher name

    Analytrics

  • Place of publication

    Strasbourg

  • Event location

    Paříž

  • Event date

    Jul 17, 2008

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article