All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Results from the Pisa Computer Literacy Survey and Their Implications for Czech Educational Policy

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378025%3A_____%2F08%3A00321052" target="_blank" >RIV/68378025:_____/08:00321052 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Results from the Pisa Computer Literacy Survey and Their Implications for Czech Educational Policy

  • Original language description

    Computer literacy of 15-year-olds in the three countries with different level of ICT possessions at home (computer and internet access) ? Slovakia, the Czech Republic and Finland - is analyzed within this paper using data from OECD PISA. The structural modelling approach indicated much stronger indirect than direct effect of family background on computer literacy in Slovakia, where the ICT possession level at home is the lowest (within the three countries). Generally, it was confirmed that the higher the ICT penetration, the lower the indirect effect.

  • Czech name

    Výsledky šetření o počítačové gramotnosti v rámci výzkumu PISA v kontextu vzdělávací politiky ČR

  • Czech description

    S využitím dat projektu OECD PISA je v rámci příspěvku analyzována počítačová gramotnost patnáctiletých žáků ve třech zemích s různou úrovní dostupnosti ICT vybavení doma (přístup k počítači a internetu) ? Slovensko, ČR, Finsko. Na základě analýzy provedené pomocí strukturního modelu byl ve všech státech zjištěn mnohem silnější nepřímý vliv rodinného zázemí na počítačovou gramotnost než přímý vliv. Zároveň je možné konstatovat, že s vyšší dostupností ICT, dochází ke snížení nepřímého vlivu.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AO - Sociology, demography

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    Result was created during the realization of more than one project. More information in the Projects tab.

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    The Individual and the Process of Socialisation in the Environment of Current Society

  • ISBN

    978-80-7378-072-2

  • Number of pages of the result

    19

  • Pages from-to

  • Number of pages of the book

    254

  • Publisher name

    MATFYZPRESS

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS chapter