All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

To stay or to leave? On a disillusionment of (young) academics and researchers

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378025%3A_____%2F15%3A00454083" target="_blank" >RIV/68378025:_____/15:00454083 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Zůstat, nebo odejít? O deziluzi (začínajících) akademických a vědeckých pracovníků a pracovnic

  • Original language description

    V České republice počet doktorandů stále roste. Tento nárůst v počtu studentů však není následován hlubší diskusí o kariérních cestách držitelů doktorského titulu a profesním rozvoji ve stádiu raných akademických kariér. Nejsou k dispozici údaje, které by mapovaly profesionální cesty studentů doktorských programů a držitelů doktorských titulů mimo akademickou vědu. Článek reaguje na tuto mezeru a zaměřuje se na ty, kteří opustili akademickou vědu. Klade si následující otázky: 1) Kdo jsou lidé, kteří opustili pedagogickou a nebo výzkumnou pozici? 2) Jaké jsou jejich důvody odchodu? 3) Jaká je jejich aktuální pracovní pozice a zda v této pozici využívají znalosti a dovednosti, které získali během své akademické kariéry? Zvláštní pozornost je věnována genderovému rozměru těchto otázek. Práce je založena na kvantitativním šetření osob, které opustily akademickou vědu.

  • Czech name

    Zůstat, nebo odejít? O deziluzi (začínajících) akademických a vědeckých pracovníků a pracovnic

  • Czech description

    V České republice počet doktorandů stále roste. Tento nárůst v počtu studentů však není následován hlubší diskusí o kariérních cestách držitelů doktorského titulu a profesním rozvoji ve stádiu raných akademických kariér. Nejsou k dispozici údaje, které by mapovaly profesionální cesty studentů doktorských programů a držitelů doktorských titulů mimo akademickou vědu. Článek reaguje na tuto mezeru a zaměřuje se na ty, kteří opustili akademickou vědu. Klade si následující otázky: 1) Kdo jsou lidé, kteří opustili pedagogickou a nebo výzkumnou pozici? 2) Jaké jsou jejich důvody odchodu? 3) Jaká je jejich aktuální pracovní pozice a zda v této pozici využívají znalosti a dovednosti, které získali během své akademické kariéry? Zvláštní pozornost je věnována genderovému rozměru těchto otázek. Práce je založena na kvantitativním šetření osob, které opustily akademickou vědu.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AD - Political sciences

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/LE12003" target="_blank" >LE12003: National Contact Centre for Women in Science</a><br>

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Aula

  • ISSN

    1210-6658

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    23

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    34

  • Pages from-to

    3-36

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database