Popularization of linguistics in media-texts (and its style)
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378092%3A_____%2F20%3A00539503" target="_blank" >RIV/68378092:_____/20:00539503 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://d86c7489-86c0-4d81-945c-14c75c2ffd78.filesusr.com/ugd/a086c1_a758c3a6fccd4ad3b8796686c7ee3ee5.pdf" target="_blank" >https://d86c7489-86c0-4d81-945c-14c75c2ffd78.filesusr.com/ugd/a086c1_a758c3a6fccd4ad3b8796686c7ee3ee5.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Mediální popularizace lingvistiky (a její styl)
Original language description
V článku je představen popularizační (populárně naučný) styl jako substyl stylu odborného, který se ovšem vyznačuje hybridní povahou a četnými rysy se blíží stylu publicistickému. Zde prezentovaný výzkum byl zaměřen na popularizaci lingvistiky a její uskutečňování v různých typech mediálních textů (publikovaných v novinách, časopisech, na internetu aj.). Jedním z cílů bylo rozlišení těchto textů podle subjektů, kteří produkují popularizační texty: na jedné straně odborníci-lingvisté, na druhé straně publicisté, kteří ale často konzultují s lingvisty a citují jejich názory. Srovnání se nabízelo především v oblasti výběru témat a využívaných žánrů: u lingvistů hlavně koutky a sloupky, u žurnalistů i rozhovory, besedy, blogy, ankety aj.
Czech name
Mediální popularizace lingvistiky (a její styl)
Czech description
V článku je představen popularizační (populárně naučný) styl jako substyl stylu odborného, který se ovšem vyznačuje hybridní povahou a četnými rysy se blíží stylu publicistickému. Zde prezentovaný výzkum byl zaměřen na popularizaci lingvistiky a její uskutečňování v různých typech mediálních textů (publikovaných v novinách, časopisech, na internetu aj.). Jedním z cílů bylo rozlišení těchto textů podle subjektů, kteří produkují popularizační texty: na jedné straně odborníci-lingvisté, na druhé straně publicisté, kteří ale často konzultují s lingvisty a citují jejich názory. Srovnání se nabízelo především v oblasti výběru témat a využívaných žánrů: u lingvistů hlavně koutky a sloupky, u žurnalistů i rozhovory, besedy, blogy, ankety aj.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
60203 - Linguistics
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA18-08651S" target="_blank" >GA18-08651S: Mixing genres, styles and discourses in contemporary Czech public communication</a><br>
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Aktual'nyje problemy stilistiki
ISSN
2312-9751
e-ISSN
—
Volume of the periodical
—
Issue of the periodical within the volume
6
Country of publishing house
RU - RUSSIAN FEDERATION
Number of pages
8
Pages from-to
17-24
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—