All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Popularization of linguistics in media-texts (and its style)

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378092%3A_____%2F20%3A00539503" target="_blank" >RIV/68378092:_____/20:00539503 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://d86c7489-86c0-4d81-945c-14c75c2ffd78.filesusr.com/ugd/a086c1_a758c3a6fccd4ad3b8796686c7ee3ee5.pdf" target="_blank" >https://d86c7489-86c0-4d81-945c-14c75c2ffd78.filesusr.com/ugd/a086c1_a758c3a6fccd4ad3b8796686c7ee3ee5.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Mediální popularizace lingvistiky (a její styl)

  • Original language description

    V článku je představen popularizační (populárně naučný) styl jako substyl stylu odborného, který se ovšem vyznačuje hybridní povahou a četnými rysy se blíží stylu publicistickému. Zde prezentovaný výzkum byl zaměřen na popularizaci lingvistiky a její uskutečňování v různých typech mediálních textů (publikovaných v novinách, časopisech, na internetu aj.). Jedním z cílů bylo rozlišení těchto textů podle subjektů, kteří produkují popularizační texty: na jedné straně odborníci-lingvisté, na druhé straně publicisté, kteří ale často konzultují s lingvisty a citují jejich názory. Srovnání se nabízelo především v oblasti výběru témat a využívaných žánrů: u lingvistů hlavně koutky a sloupky, u žurnalistů i rozhovory, besedy, blogy, ankety aj.

  • Czech name

    Mediální popularizace lingvistiky (a její styl)

  • Czech description

    V článku je představen popularizační (populárně naučný) styl jako substyl stylu odborného, který se ovšem vyznačuje hybridní povahou a četnými rysy se blíží stylu publicistickému. Zde prezentovaný výzkum byl zaměřen na popularizaci lingvistiky a její uskutečňování v různých typech mediálních textů (publikovaných v novinách, časopisech, na internetu aj.). Jedním z cílů bylo rozlišení těchto textů podle subjektů, kteří produkují popularizační texty: na jedné straně odborníci-lingvisté, na druhé straně publicisté, kteří ale často konzultují s lingvisty a citují jejich názory. Srovnání se nabízelo především v oblasti výběru témat a využívaných žánrů: u lingvistů hlavně koutky a sloupky, u žurnalistů i rozhovory, besedy, blogy, ankety aj.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60203 - Linguistics

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA18-08651S" target="_blank" >GA18-08651S: Mixing genres, styles and discourses in contemporary Czech public communication</a><br>

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2020

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Aktual'nyje problemy stilistiki

  • ISSN

    2312-9751

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

  • Issue of the periodical within the volume

    6

  • Country of publishing house

    RU - RUSSIAN FEDERATION

  • Number of pages

    8

  • Pages from-to

    17-24

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database