Experience with the application of sprayed waterproofing membrane at the Veleslavín station
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F13%3A00205378" target="_blank" >RIV/68407700:21110/13:00205378 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Zkušenosti s aplikací stříkané hydroizolace ve stanici Veleslavín
Original language description
Stanice Veleslavín je jednou ze čtyř nově budovaných stanic pražského metra v rámci prodloužení linky Metra A ze stávající stanice Dejvická do Motola. Jedná se o unikátní dílo. Veleslavín je první trojlodní stanicí pražského metra navrženou a raženou Novou rakouskou tunelovací metodou. Vzhledem ke složitosti detailů napojení středního výrubu a bočních lodí, staniční části a traťových tune-lů a zaústění únikového objektu do stanice, přešlo se v projektu od fóliové hydroizolace k hydroizolaci stříkané. VČeské republice jde o zcela novou zkušenost se stříkanou hydroizolací v tak velkém objemu. Doposud byla stříkaná izolační membrána využívána na dílech menšího rozsahu, například při výstavbě výtahových šachet ve stanicích metra Florenc a Národní a dále například při sanacích několika starých železničních tunelů. Ve stanici Veleslavín byl zvolen systém komplexně neodvodněné konstrukce tune-lu, kdy hydroizolace obaluje celý obvod tunelu a vnitřní betonové ostění musí být navrženo na plný s
Czech name
Zkušenosti s aplikací stříkané hydroizolace ve stanici Veleslavín
Czech description
Stanice Veleslavín je jednou ze čtyř nově budovaných stanic pražského metra v rámci prodloužení linky Metra A ze stávající stanice Dejvická do Motola. Jedná se o unikátní dílo. Veleslavín je první trojlodní stanicí pražského metra navrženou a raženou Novou rakouskou tunelovací metodou. Vzhledem ke složitosti detailů napojení středního výrubu a bočních lodí, staniční části a traťových tune-lů a zaústění únikového objektu do stanice, přešlo se v projektu od fóliové hydroizolace k hydroizolaci stříkané. VČeské republice jde o zcela novou zkušenost se stříkanou hydroizolací v tak velkém objemu. Doposud byla stříkaná izolační membrána využívána na dílech menšího rozsahu, například při výstavbě výtahových šachet ve stanicích metra Florenc a Národní a dále například při sanacích několika starých železničních tunelů. Ve stanici Veleslavín byl zvolen systém komplexně neodvodněné konstrukce tune-lu, kdy hydroizolace obaluje celý obvod tunelu a vnitřní betonové ostění musí být navrženo na plný s
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JN - Civil engineering
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Podzemní stavby Praha 2013
ISBN
978-80-260-3867-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
1
Pages from-to
23
Publisher name
Česká tunelářská asociace ITA-AITES
Place of publication
Praha
Event location
Praha
Event date
Apr 22, 2013
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—