VELESLAVÍN STATION - THE FIRST THREE-VAULT STATION ON PRAGUE METRO DESIGNED TO BE DRIVEN BY THE NATM
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F12%3A00194855" target="_blank" >RIV/68407700:21110/12:00194855 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
STANICE VELESLAVÍN-PRVNÍ TROJLODNÍ STANICE PRAŽSKÉHO METRA NAVRŽENÁ METODOU NRTM
Original language description
V rámci prodloužení trasy metra A v Praze dojde v období let 2010 až 2014 k výstavbě čtyř nových stanic pražského metra. Jedná se o nový provozní úsek V.A, jehož součástí jsou celkem tři ražené a jedna hloubená stanice. Ražené stanice se dále dělí podleprofilu na dvě jednolodní stanice (Petřiny, Červený Vrch) a trojlodní stanici Veleslavín, dočasnou koncovou stanici pak tvoří hloubená stanice Motol s raženými obratovými kolejemi za stanicí. Stanice Veleslavín je první trojlodní stanicí pražského metra,která je navržená k realizaci Novou rakouskou tunelovaní metodou. Na trase se nachází mezi stanicemi Červený Vrch a Petřiny a v budoucnosti by měla vytvořit významný dopravní uzel, který umožní návaznost metra na vlaková spojení a autobusovou dopravu. Vpřípadě realizace rychlodráhy na letiště Praha-Ruzyně se v první fázi počítá s přestupem na metro právě na Veleslavíně. Současně se v rámci budoucího využití území uvažuje o vybudování kapacitního autobusového terminálu a podzemních park
Czech name
STANICE VELESLAVÍN-PRVNÍ TROJLODNÍ STANICE PRAŽSKÉHO METRA NAVRŽENÁ METODOU NRTM
Czech description
V rámci prodloužení trasy metra A v Praze dojde v období let 2010 až 2014 k výstavbě čtyř nových stanic pražského metra. Jedná se o nový provozní úsek V.A, jehož součástí jsou celkem tři ražené a jedna hloubená stanice. Ražené stanice se dále dělí podleprofilu na dvě jednolodní stanice (Petřiny, Červený Vrch) a trojlodní stanici Veleslavín, dočasnou koncovou stanici pak tvoří hloubená stanice Motol s raženými obratovými kolejemi za stanicí. Stanice Veleslavín je první trojlodní stanicí pražského metra,která je navržená k realizaci Novou rakouskou tunelovaní metodou. Na trase se nachází mezi stanicemi Červený Vrch a Petřiny a v budoucnosti by měla vytvořit významný dopravní uzel, který umožní návaznost metra na vlaková spojení a autobusovou dopravu. Vpřípadě realizace rychlodráhy na letiště Praha-Ruzyně se v první fázi počítá s přestupem na metro právě na Veleslavíně. Současně se v rámci budoucího využití území uvažuje o vybudování kapacitního autobusového terminálu a podzemních park
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
JN - Civil engineering
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Tunel
ISSN
1211-0728
e-ISSN
—
Volume of the periodical
1/2012
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
6
Pages from-to
3-8
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—