Interaction of the continuously supported rail with bridge
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F16%3A00243227" target="_blank" >RIV/68407700:21110/16:00243227 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Interakce kontinuálně podepřené koleje s mostem
Original language description
Současně s vývojem bezstykové koleje (BK) dochází k zavádění nových systémů pevné jízdní dráhy (PJD). Jedním z nejprogresivnějších řešení pro použití v rámci PJD je systém kontinuálního upevnění kolejnice (KPK). V rámci tohoto typu upevnění je, na rozdíl od klasického diskrétního způsobu upevnění, kolejnice k podpůrné konstrukci upevněna spojitě pomocí elastické zálivky na bázi polyuretanu. Tento způsob upevnění přináší řadu výhod. Nicméně pro spolehlivý návrh železniční trati, je třeba důkladně prověřit interakční chování mezi KPK a konstrukcí železničního spodku, zejména v případě vedení trati na mostní konstrukci, kde může být zásadně ovlivněna napjatost v koleji, či dimenze ložisek a spodní stavby mostu. Navíc, současně platné návrhové normy nenabízí dostatečné informace, potřebné pro posouzení kombinované odezvy KPK-most. V první části výzkumného projektu se proto autor soustředí zejména na experimentální určení parametrů popisujících interakci KPK-most.
Czech name
Interakce kontinuálně podepřené koleje s mostem
Czech description
Současně s vývojem bezstykové koleje (BK) dochází k zavádění nových systémů pevné jízdní dráhy (PJD). Jedním z nejprogresivnějších řešení pro použití v rámci PJD je systém kontinuálního upevnění kolejnice (KPK). V rámci tohoto typu upevnění je, na rozdíl od klasického diskrétního způsobu upevnění, kolejnice k podpůrné konstrukci upevněna spojitě pomocí elastické zálivky na bázi polyuretanu. Tento způsob upevnění přináší řadu výhod. Nicméně pro spolehlivý návrh železniční trati, je třeba důkladně prověřit interakční chování mezi KPK a konstrukcí železničního spodku, zejména v případě vedení trati na mostní konstrukci, kde může být zásadně ovlivněna napjatost v koleji, či dimenze ložisek a spodní stavby mostu. Navíc, současně platné návrhové normy nenabízí dostatečné informace, potřebné pro posouzení kombinované odezvy KPK-most. V první části výzkumného projektu se proto autor soustředí zejména na experimentální určení parametrů popisujících interakci KPK-most.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JM - Structural engineering
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Sborník semináře doktorandů katedry ocelových a dřevěných konstrukcí 18.2. a 22.9. 2016
ISBN
978-80-01-05963-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
4
Pages from-to
35-38
Publisher name
ČVUT, Fakulta stavební, Katedra ocelových a dřevěných konstrukcí
Place of publication
Praha
Event location
Praha
Event date
Feb 18, 2016
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—