Multi-level analysis of the behavior of prestressed concrete containment steel liner
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F16%3A00307230" target="_blank" >RIV/68407700:21110/16:00307230 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Víceúrovňová analýza chování ocelové vystýlky předpjatého betonového kontejnmentu
Original language description
Disertační práce se zabývá víceúrovňovou analýzou chování ocelové vystýlky předpjatého betonového kontejnmentu. V první části práce jsou stručně popsány základní charakteristiky konstrukcí předmětného typu, je vypsán přehled zatížení, jež by měla být uvažována při jejich návrhu a je podána rešerše současného stavu poznání o chování ocelových vystýlek kontejnmentů vystavených různým druhům zatížení. Druhá část práce je věnována víceúrovňové analýze konkrétního kontejnmentu s ocelovou vystýlkou pomocí programu založeného na metodě konečných prvků. Je vytvořeno několik úrovní numerického modelu (řezový, segmentový, detailní a prostorový), na nichž jsou sledovány účinky provozních a havarijních zatížení na konstrukci jako celek i ocelovou vystýlku. Účelem je stanovit vhodný postup pro víceúrovňové modelování, zhodnotit jeho použitelnost a případná omezení. Zkoumány jsou odlišnosti dvou různých typů kotvení vystýlky do betonové stěny, jakož i vliv počátečních imperfekcí na napjatost plechu vystýlky. Třetí část práce je pak věnována experimentům, jejichž cílem bylo doplnit poznatky o chování ocelové vystýlky a kotevních detailů a ověřit závěry numerických modelů. Disertace přináší nový pohled na možnosti efektivního numerického modelování předpjatých betonových kontejnmentů s ocelovou vystýlkou, který lze použít pro verifikaci dalších výsledků v rámci kruhových analýz.
Czech name
Víceúrovňová analýza chování ocelové vystýlky předpjatého betonového kontejnmentu
Czech description
Disertační práce se zabývá víceúrovňovou analýzou chování ocelové vystýlky předpjatého betonového kontejnmentu. V první části práce jsou stručně popsány základní charakteristiky konstrukcí předmětného typu, je vypsán přehled zatížení, jež by měla být uvažována při jejich návrhu a je podána rešerše současného stavu poznání o chování ocelových vystýlek kontejnmentů vystavených různým druhům zatížení. Druhá část práce je věnována víceúrovňové analýze konkrétního kontejnmentu s ocelovou vystýlkou pomocí programu založeného na metodě konečných prvků. Je vytvořeno několik úrovní numerického modelu (řezový, segmentový, detailní a prostorový), na nichž jsou sledovány účinky provozních a havarijních zatížení na konstrukci jako celek i ocelovou vystýlku. Účelem je stanovit vhodný postup pro víceúrovňové modelování, zhodnotit jeho použitelnost a případná omezení. Zkoumány jsou odlišnosti dvou různých typů kotvení vystýlky do betonové stěny, jakož i vliv počátečních imperfekcí na napjatost plechu vystýlky. Třetí část práce je pak věnována experimentům, jejichž cílem bylo doplnit poznatky o chování ocelové vystýlky a kotevních detailů a ověřit závěry numerických modelů. Disertace přináší nový pohled na možnosti efektivního numerického modelování předpjatých betonových kontejnmentů s ocelovou vystýlkou, který lze použít pro verifikaci dalších výsledků v rámci kruhových analýz.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
JN - Civil engineering
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centre for Effective and Sustainable Transport Infrastructure (CESTI)</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů