All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Influence of cement hydration kinetics on microcracksformation and theireffect on concrete pavement durability

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F18%3A00322518" target="_blank" >RIV/68407700:21110/18:00322518 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://www.silnicnispolecnost.cz/cs/aktuality/272-konference-pozemni-komunikace-2018/" target="_blank" >http://www.silnicnispolecnost.cz/cs/aktuality/272-konference-pozemni-komunikace-2018/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    VLIV RYCHLOSTI HYDRATACE CEMENTU NA VZNIK MIKROTRHLIN A JEJICHVLIV NA TRVANLIVOST CBK

  • Original language description

    Při tvrdnutí cementové pasty z portlandského cementu dochází k jejímu maximálnímu chemickému smrštění o cca 8,5% objemu. Část tohoto smrštění se projeví makroskopicky jako smrštění autogenní, část smrštění vytváří mikrotrhliny, které dosahují délky až několika mm. Objem mikrotrhlin se zvyšuje se snižujícím vodním součinitelem, s nárůstem pevnosti a s vyšší rychlostí hydratace cementu.Během cyklického zatěžování teplotou a vlhkostí nukleují mikrotrhliny do viditelných makrotrhlin, jak o tom svědčí 53 leté experimenty, mimonormové korelované krátkodobé testy na smršťovacích prstencích i situace na nedávno realizovaných CBK v ČR. Článek porovnává vlastnosti cementů a betonů napůvodnía modernizované dálniciD1 vreferenčním úseku Ostředek-Šternov. Zatímco stará D1 sloužila bez výskytu významnějších poruch betonů okolo 40 let, nové úseky dálnic budované po roce ~1990systematicky vykazují poškození betonů trhlinami a životnost CBK dosahuje okolo 25 let. Zpomalení rychlosti hydratace cementů se jeví jako nutný předpoklad pro prodloužení životnosti CBK vklimatických a provozních podmínkách ČR

  • Czech name

    VLIV RYCHLOSTI HYDRATACE CEMENTU NA VZNIK MIKROTRHLIN A JEJICHVLIV NA TRVANLIVOST CBK

  • Czech description

    Při tvrdnutí cementové pasty z portlandského cementu dochází k jejímu maximálnímu chemickému smrštění o cca 8,5% objemu. Část tohoto smrštění se projeví makroskopicky jako smrštění autogenní, část smrštění vytváří mikrotrhliny, které dosahují délky až několika mm. Objem mikrotrhlin se zvyšuje se snižujícím vodním součinitelem, s nárůstem pevnosti a s vyšší rychlostí hydratace cementu.Během cyklického zatěžování teplotou a vlhkostí nukleují mikrotrhliny do viditelných makrotrhlin, jak o tom svědčí 53 leté experimenty, mimonormové korelované krátkodobé testy na smršťovacích prstencích i situace na nedávno realizovaných CBK v ČR. Článek porovnává vlastnosti cementů a betonů napůvodnía modernizované dálniciD1 vreferenčním úseku Ostředek-Šternov. Zatímco stará D1 sloužila bez výskytu významnějších poruch betonů okolo 40 let, nové úseky dálnic budované po roce ~1990systematicky vykazují poškození betonů trhlinami a životnost CBK dosahuje okolo 25 let. Zpomalení rychlosti hydratace cementů se jeví jako nutný předpoklad pro prodloužení životnosti CBK vklimatických a provozních podmínkách ČR

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20104 - Transport engineering

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centre for Effective and Sustainable Transport Infrastructure (CESTI)</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Pozemní komunikace 2018

  • ISBN

    978-80-01-06427-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    16

  • Pages from-to

    1-16

  • Publisher name

    České vysoké učení technické v Praze

  • Place of publication

    Praha

  • Event location

    Praha

  • Event date

    Jun 21, 2018

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article