Influence of cement hydration kinetics on microcracksformation and theireffect on concrete pavement durability
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F18%3A00322518" target="_blank" >RIV/68407700:21110/18:00322518 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.silnicnispolecnost.cz/cs/aktuality/272-konference-pozemni-komunikace-2018/" target="_blank" >http://www.silnicnispolecnost.cz/cs/aktuality/272-konference-pozemni-komunikace-2018/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
VLIV RYCHLOSTI HYDRATACE CEMENTU NA VZNIK MIKROTRHLIN A JEJICHVLIV NA TRVANLIVOST CBK
Original language description
Při tvrdnutí cementové pasty z portlandského cementu dochází k jejímu maximálnímu chemickému smrštění o cca 8,5% objemu. Část tohoto smrštění se projeví makroskopicky jako smrštění autogenní, část smrštění vytváří mikrotrhliny, které dosahují délky až několika mm. Objem mikrotrhlin se zvyšuje se snižujícím vodním součinitelem, s nárůstem pevnosti a s vyšší rychlostí hydratace cementu.Během cyklického zatěžování teplotou a vlhkostí nukleují mikrotrhliny do viditelných makrotrhlin, jak o tom svědčí 53 leté experimenty, mimonormové korelované krátkodobé testy na smršťovacích prstencích i situace na nedávno realizovaných CBK v ČR. Článek porovnává vlastnosti cementů a betonů napůvodnía modernizované dálniciD1 vreferenčním úseku Ostředek-Šternov. Zatímco stará D1 sloužila bez výskytu významnějších poruch betonů okolo 40 let, nové úseky dálnic budované po roce ~1990systematicky vykazují poškození betonů trhlinami a životnost CBK dosahuje okolo 25 let. Zpomalení rychlosti hydratace cementů se jeví jako nutný předpoklad pro prodloužení životnosti CBK vklimatických a provozních podmínkách ČR
Czech name
VLIV RYCHLOSTI HYDRATACE CEMENTU NA VZNIK MIKROTRHLIN A JEJICHVLIV NA TRVANLIVOST CBK
Czech description
Při tvrdnutí cementové pasty z portlandského cementu dochází k jejímu maximálnímu chemickému smrštění o cca 8,5% objemu. Část tohoto smrštění se projeví makroskopicky jako smrštění autogenní, část smrštění vytváří mikrotrhliny, které dosahují délky až několika mm. Objem mikrotrhlin se zvyšuje se snižujícím vodním součinitelem, s nárůstem pevnosti a s vyšší rychlostí hydratace cementu.Během cyklického zatěžování teplotou a vlhkostí nukleují mikrotrhliny do viditelných makrotrhlin, jak o tom svědčí 53 leté experimenty, mimonormové korelované krátkodobé testy na smršťovacích prstencích i situace na nedávno realizovaných CBK v ČR. Článek porovnává vlastnosti cementů a betonů napůvodnía modernizované dálniciD1 vreferenčním úseku Ostředek-Šternov. Zatímco stará D1 sloužila bez výskytu významnějších poruch betonů okolo 40 let, nové úseky dálnic budované po roce ~1990systematicky vykazují poškození betonů trhlinami a životnost CBK dosahuje okolo 25 let. Zpomalení rychlosti hydratace cementů se jeví jako nutný předpoklad pro prodloužení životnosti CBK vklimatických a provozních podmínkách ČR
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
20104 - Transport engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centre for Effective and Sustainable Transport Infrastructure (CESTI)</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Pozemní komunikace 2018
ISBN
978-80-01-06427-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
16
Pages from-to
1-16
Publisher name
České vysoké učení technické v Praze
Place of publication
Praha
Event location
Praha
Event date
Jun 21, 2018
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—