Application of fiber concrete in tunnel lining
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F19%3A00331877" target="_blank" >RIV/68407700:21110/19:00331877 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Aplikace vláknobetonu v tunelových ostěních
Original language description
Technologie stříkaného vláknobetonu byla použita a ověřena na propojce v železničním tunelu Ejpovice. Jedná se o propojku č. 8. která byla ražena NRTM. Tunelové ostění tvoří stříkaný beton s výztužnou sítí a výztužným rámem (primární ostění) a stříkaný drátkobeton bez ocelových sítí a bez příhradových rámů (sekundární ostění). Byla použita stříkaná izolace.
Czech name
Aplikace vláknobetonu v tunelových ostěních
Czech description
Technologie stříkaného vláknobetonu byla použita a ověřena na propojce v železničním tunelu Ejpovice. Jedná se o propojku č. 8. která byla ražena NRTM. Tunelové ostění tvoří stříkaný beton s výztužnou sítí a výztužným rámem (primární ostění) a stříkaný drátkobeton bez ocelových sítí a bez příhradových rámů (sekundární ostění). Byla použita stříkaná izolace.
Classification
Type
Z<sub>tech</sub> - Verified technology
CEP classification
—
OECD FORD branch
20104 - Transport engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centre for Effective and Sustainable Transport Infrastructure (CESTI)</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
TE01020168V045
Numerical identification
TE01020168V045
Technical parameters
Definitivní ostění horní klenby propojky č. 8 je ze stříkaného drátkobetonu s mezilehlou stříkanou izolací a je charakterizována těmito rysy: - Jedná se v zásadě o jednoplášťové ostění. Velká část nastříkaného betonu tvoří součást trvalého vodotěsného ostění. - Tunelové ostění tvoří stříkaný beton s výztužnou sítí a výztužným rámem (primární ostění) a stříkaný drátkobeton bez ocelových sítí a bez příhradových rámů (sekundární ostění). Ražba probíhala pobíráním profilu ve dvou fázích kalota plus dno.
Economical parameters
Při porovnání s litým betonem výhoda stříkaného betonu využitého jako finálního ostění spočívá především v eliminaci stavby bednění a tím úspoře času. Stříkané finální ostění bez bednění se využívá zejména v tunelech, které jsou krátké nebo mají nepravidelný tvar, kde výstavba bednění na míru je časově náročná. Stříkaný beton tak nahrazuje litý beton při stavbě finálního ostění tunelových propojek, přístupových tunelů ale i finálních ostění podzemních stanic metra. Pro stavbu finálního ostění horní klenby propojky včetně napojení krčků s velikosti profilu do 30 m2 a délky 30 m lze předpokládat časovou úsporu jednoho týdne na jedné propojce.
Application category by cost
—
Owner IČO
68407700
Owner name
České vysoké učení technické v Praze
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
V - Výsledek je využíván vlastníkem
Licence fee requirement
Z - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje v některých případech licenční poplatek
Web page
—