All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Airfield pavement with precast concrete pavers

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F19%3A00336704" target="_blank" >RIV/68407700:21110/19:00336704 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://www.concrete.fsv.cvut.cz/vystupy/?id=336704_FVZ" target="_blank" >https://www.concrete.fsv.cvut.cz/vystupy/?id=336704_FVZ</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Letištní vozovka z prefabrikovaných dílců

  • Original language description

    Prezentovaný funkční vzorek byl vyvinut v rámci výzkumného projektu TH02010375 – Vývoj prefabrikovaných dílců určených pro výstavbu montovaných letištních drah. Jedná se o letištní vozovku z prefabrikovaných dílců, která má unikátní skladbu vrstev a provedení krytu vozovky. Podkladní vrstvy tvoří zhutněné kamenivo z betonového recyklátu a mezerovitý vláknobeton s plnou náhradou přírodního kameniva. Kryt vozovky se skládá z prefabrikovaných dílců komplexního tvaru, které umožňují rychlou výstavbu bez nutnosti těžké stavební techniky. Technologie výstavby vozovky byla odzkoušena během výstavby zkušebního úseku. Ačkoliv byl prezentovaný systém vyvíjen primárně pro pojezdové plochy letišť, lze ho využít i pro odstavné plochy a parkoviště těžkých nákladních vozidel.

  • Czech name

    Letištní vozovka z prefabrikovaných dílců

  • Czech description

    Prezentovaný funkční vzorek byl vyvinut v rámci výzkumného projektu TH02010375 – Vývoj prefabrikovaných dílců určených pro výstavbu montovaných letištních drah. Jedná se o letištní vozovku z prefabrikovaných dílců, která má unikátní skladbu vrstev a provedení krytu vozovky. Podkladní vrstvy tvoří zhutněné kamenivo z betonového recyklátu a mezerovitý vláknobeton s plnou náhradou přírodního kameniva. Kryt vozovky se skládá z prefabrikovaných dílců komplexního tvaru, které umožňují rychlou výstavbu bez nutnosti těžké stavební techniky. Technologie výstavby vozovky byla odzkoušena během výstavby zkušebního úseku. Ačkoliv byl prezentovaný systém vyvíjen primárně pro pojezdové plochy letišť, lze ho využít i pro odstavné plochy a parkoviště těžkých nákladních vozidel.

Classification

  • Type

    G<sub>funk</sub> - Functional sample

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TH02010375" target="_blank" >TH02010375: Development of prefabricated parts intended for the construction of prefabricated airport runways</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Internal product ID

    336704_FVZ

  • Numerical identification

    TH02010375-V13

  • Technical parameters

    Prezentovaným funkčním vzorkem je vozovka s krytem z prefabrikovaných dílců, která byla vyvinuta pro konstrukce pojezdových ploch letišť. Spodní část konstrukce vozovky uložená na zemní pláni se skládá z vrstvy zhutněného betonového recyklátu a vláknobetonové vrstvy. Vrchní část vozovky tvoří vyrovnávací vrstva a kryt vozovky z prefabrikovaných dílců. Pro konstrukci podkladní vrstvy je navržen betonový recyklát 0 - 63 mm v tloušťce 300 mm, který musí být důsledně předtříděn a zbaven cizorodých látek. Na zhutněné vrstvě betonového recyklátu je uložená vrstva mezerovitého vláknobetonu v tloušťce 300 mm. Jedná se o vláknobeton s plnou náhradou přírodního kameniva, který se skládá ze čtyř základních složek – betonový recyklát s širokou frakcí 0 32 mm, cement, voda a syntetická vlákna. Kryt vozovky se skládá z prefabrikovaných dílců, které jsou uloženy přímo na vyrovnávací vrstvu. Dílce mají tvar hřibu se kladou na vyrovnávací vrstvu v základní a obrácené pozici tak, aby vytvořily dvouvrstvý kryt.

  • Economical parameters

    Výrobní náklady se odvíjí od aktuální ceny materiálu a prací. Obecně lze konstatovat, že výrobní náklady jsou vyšší něž u běžných vozovek s monolitickým betonovým krytem. Vyšší náklady jsou naopak kompenzovány úsporou výdajů, které vznikají při uzavírce ploch během oprav. Odhadovaná výrobní cena je 6000 - 9000 Kč/m2.

  • Application category by cost

  • Owner IČO

    68407700

  • Owner name

    katedra betonových a zděných konstrukcí

  • Owner country

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Usage type

    V - Výsledek je využíván vlastníkem

  • Licence fee requirement

    A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek

  • Web page

    https://www.concrete.fsv.cvut.cz/vystupy/?id=336704_FVZ