Airfield pavement with precast concrete pavers
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F19%3A00336704" target="_blank" >RIV/68407700:21110/19:00336704 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://www.concrete.fsv.cvut.cz/vystupy/?id=336704_FVZ" target="_blank" >https://www.concrete.fsv.cvut.cz/vystupy/?id=336704_FVZ</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Letištní vozovka z prefabrikovaných dílců
Original language description
Prezentovaný funkční vzorek byl vyvinut v rámci výzkumného projektu TH02010375 – Vývoj prefabrikovaných dílců určených pro výstavbu montovaných letištních drah. Jedná se o letištní vozovku z prefabrikovaných dílců, která má unikátní skladbu vrstev a provedení krytu vozovky. Podkladní vrstvy tvoří zhutněné kamenivo z betonového recyklátu a mezerovitý vláknobeton s plnou náhradou přírodního kameniva. Kryt vozovky se skládá z prefabrikovaných dílců komplexního tvaru, které umožňují rychlou výstavbu bez nutnosti těžké stavební techniky. Technologie výstavby vozovky byla odzkoušena během výstavby zkušebního úseku. Ačkoliv byl prezentovaný systém vyvíjen primárně pro pojezdové plochy letišť, lze ho využít i pro odstavné plochy a parkoviště těžkých nákladních vozidel.
Czech name
Letištní vozovka z prefabrikovaných dílců
Czech description
Prezentovaný funkční vzorek byl vyvinut v rámci výzkumného projektu TH02010375 – Vývoj prefabrikovaných dílců určených pro výstavbu montovaných letištních drah. Jedná se o letištní vozovku z prefabrikovaných dílců, která má unikátní skladbu vrstev a provedení krytu vozovky. Podkladní vrstvy tvoří zhutněné kamenivo z betonového recyklátu a mezerovitý vláknobeton s plnou náhradou přírodního kameniva. Kryt vozovky se skládá z prefabrikovaných dílců komplexního tvaru, které umožňují rychlou výstavbu bez nutnosti těžké stavební techniky. Technologie výstavby vozovky byla odzkoušena během výstavby zkušebního úseku. Ačkoliv byl prezentovaný systém vyvíjen primárně pro pojezdové plochy letišť, lze ho využít i pro odstavné plochy a parkoviště těžkých nákladních vozidel.
Classification
Type
G<sub>funk</sub> - Functional sample
CEP classification
—
OECD FORD branch
20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TH02010375" target="_blank" >TH02010375: Development of prefabricated parts intended for the construction of prefabricated airport runways</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
336704_FVZ
Numerical identification
TH02010375-V13
Technical parameters
Prezentovaným funkčním vzorkem je vozovka s krytem z prefabrikovaných dílců, která byla vyvinuta pro konstrukce pojezdových ploch letišť. Spodní část konstrukce vozovky uložená na zemní pláni se skládá z vrstvy zhutněného betonového recyklátu a vláknobetonové vrstvy. Vrchní část vozovky tvoří vyrovnávací vrstva a kryt vozovky z prefabrikovaných dílců. Pro konstrukci podkladní vrstvy je navržen betonový recyklát 0 - 63 mm v tloušťce 300 mm, který musí být důsledně předtříděn a zbaven cizorodých látek. Na zhutněné vrstvě betonového recyklátu je uložená vrstva mezerovitého vláknobetonu v tloušťce 300 mm. Jedná se o vláknobeton s plnou náhradou přírodního kameniva, který se skládá ze čtyř základních složek – betonový recyklát s širokou frakcí 0 32 mm, cement, voda a syntetická vlákna. Kryt vozovky se skládá z prefabrikovaných dílců, které jsou uloženy přímo na vyrovnávací vrstvu. Dílce mají tvar hřibu se kladou na vyrovnávací vrstvu v základní a obrácené pozici tak, aby vytvořily dvouvrstvý kryt.
Economical parameters
Výrobní náklady se odvíjí od aktuální ceny materiálu a prací. Obecně lze konstatovat, že výrobní náklady jsou vyšší něž u běžných vozovek s monolitickým betonovým krytem. Vyšší náklady jsou naopak kompenzovány úsporou výdajů, které vznikají při uzavírce ploch během oprav. Odhadovaná výrobní cena je 6000 - 9000 Kč/m2.
Application category by cost
—
Owner IČO
68407700
Owner name
katedra betonových a zděných konstrukcí
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
V - Výsledek je využíván vlastníkem
Licence fee requirement
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Web page
https://www.concrete.fsv.cvut.cz/vystupy/?id=336704_FVZ