All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Impact of Road Network Modifications on the Psyche of its Users

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F20%3A00351476" target="_blank" >RIV/68407700:21110/20:00351476 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://admin.uzemi.eu/Include/Data/getfile.php?id=594&db=csupuzemi_1" target="_blank" >http://admin.uzemi.eu/Include/Data/getfile.php?id=594&db=csupuzemi_1</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Vliv úprav cestní sítě na psychiku jejích uživatelů

  • Original language description

    Doprava je jedním ze stavebních kamenů společnosti a stala se i její neodmyslitelnou součástí, která je nezbytná pro vývoj civilizace. V současné době nejvýznamnější a pro jedince společnosti nejběžnější je doprava pozemní, zahrnující dopravu silniční a železniční. Z těchto dvou typů je zásadní doprava silniční, realizovaná pomocí cestní sítě, spojité liniové struktury vozovek a zpevněných cest prostupující krajinou a propojující jednotlivá sídla a další významné body. V posledních desetiletích je tento typ dopravy velmi diskutovaným tématem, především z hlediska bezpečnosti. Neustálé zvyšování hustoty silničního provozu, rychlost a spěch dnešní doby vedou k nárůstu zátěže a tlaku, který je vyvíjen na uživatele pozemních komunikací. Tyto aspekty mají rozhodující vliv na plynulost a bezpečnost provozu především v intravilánu sídel, kde prostor cestní sítě využívají ve velké míře kromě řidičů motorových vozidel také chodci a cyklisté. Cestní síť sama o sobě není nebezpečným prvkem, nebezpečí jako takové je v případě dopravy dynamickým prvkem a je ve většině případů vytvářeno jejími uživateli. Prvkem, který představuje největší riziko, je bezpochyby motorové vozidlo, respektive jeho řidič. Na straně druhé je proti této „mase železa“ chodec, člověk bez jakýchkoliv prvků či schránky, která by ho chránila. Stává se tak nejohroženějším uživatelem v provozu, na kterého by měl být brán největší ohled a komunikace by mu měly svým uspořádáním zajišťovat maximální bezpečnost. Cílem příspěvku je uvést dvě příkladové studie řešící výše uvedenou problematiku z pohledu českých řidičů v porovnání s řidiči ze severských zemí.

  • Czech name

    Vliv úprav cestní sítě na psychiku jejích uživatelů

  • Czech description

    Doprava je jedním ze stavebních kamenů společnosti a stala se i její neodmyslitelnou součástí, která je nezbytná pro vývoj civilizace. V současné době nejvýznamnější a pro jedince společnosti nejběžnější je doprava pozemní, zahrnující dopravu silniční a železniční. Z těchto dvou typů je zásadní doprava silniční, realizovaná pomocí cestní sítě, spojité liniové struktury vozovek a zpevněných cest prostupující krajinou a propojující jednotlivá sídla a další významné body. V posledních desetiletích je tento typ dopravy velmi diskutovaným tématem, především z hlediska bezpečnosti. Neustálé zvyšování hustoty silničního provozu, rychlost a spěch dnešní doby vedou k nárůstu zátěže a tlaku, který je vyvíjen na uživatele pozemních komunikací. Tyto aspekty mají rozhodující vliv na plynulost a bezpečnost provozu především v intravilánu sídel, kde prostor cestní sítě využívají ve velké míře kromě řidičů motorových vozidel také chodci a cyklisté. Cestní síť sama o sobě není nebezpečným prvkem, nebezpečí jako takové je v případě dopravy dynamickým prvkem a je ve většině případů vytvářeno jejími uživateli. Prvkem, který představuje největší riziko, je bezpochyby motorové vozidlo, respektive jeho řidič. Na straně druhé je proti této „mase železa“ chodec, člověk bez jakýchkoliv prvků či schránky, která by ho chránila. Stává se tak nejohroženějším uživatelem v provozu, na kterého by měl být brán největší ohled a komunikace by mu měly svým uspořádáním zajišťovat maximální bezpečnost. Cílem příspěvku je uvést dvě příkladové studie řešící výše uvedenou problematiku z pohledu českých řidičů v porovnání s řidiči ze severských zemí.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20103 - Architecture engineering

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2020

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů