Adaptation of the French method of evaluation of track substructure for high-speed lines into the Czech Republic conditions
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F23%3A00374175" target="_blank" >RIV/68407700:21110/23:00374175 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Adaptace francouzské metody návrhu konstrukce pražcového podloží u vysokorychlostních tratí do podmínek v České republice
Original language description
Výsledek představuje kompilát poznatků založený na porovnání sady českých a francouzských předpisů a řady měření provedených v laboratorním prostředí i v reálných podmínkách dopravních staveb v ČR. Kompilát obsahuje ca'sti zamerené na problematiku staticke' zatezovacı' zkousky (byly zpracova'ny korelacnı' vztahy mezi ceskou, francouzskou a nemeckou metodikou), pouzitı' asfaltovy'ch vrstev v telese zeleznicnı'ho spodku, pouzitı' stabilizacnı'ch geomrı'zı' pro redukci tlousťky asfaltove' vrstvy a pouzitı' poloskalnı'ch hornin v prazcove'm podlozı'. Spra'va zeleznic, s.o., prostřednictvím stanoviska deklarovala prı'nos dosazeny'ch poznatku a jejich postupnou implementaci do svých strategických a koncepčních dokumentů predevsı'm urceny'ch pro vy'stavbu vysokorychlostnı'ch železničních tratí v ČR (VRT). Spra'va zeleznic, s.o., vydala doporučení používat pro stanovení limitních hodnot únosnosti tělesa železničního spodku českou metodiku, což bylo zapracováno do dokumentu pro přípravu tratí kategorie VRT, konkrétně do Přílohy A Pokynu generálního ředitele SŽ PO-16/2020-GŘ „Manuál pro projektování VRT ve stupni DÚR“. Do dokumentů SŽ bude zakotven poznatek, že asfaltové směsi ukotvené v předpisu SŽ S4 Železniční spodek je možné využívat též pro konstrukci VRT. Doporučená metodika pro aplikace poloskalních hornin do násypových těles bude též předmětem novelizace předpisu SŽ S4.
Czech name
Adaptace francouzské metody návrhu konstrukce pražcového podloží u vysokorychlostních tratí do podmínek v České republice
Czech description
Výsledek představuje kompilát poznatků založený na porovnání sady českých a francouzských předpisů a řady měření provedených v laboratorním prostředí i v reálných podmínkách dopravních staveb v ČR. Kompilát obsahuje ca'sti zamerené na problematiku staticke' zatezovacı' zkousky (byly zpracova'ny korelacnı' vztahy mezi ceskou, francouzskou a nemeckou metodikou), pouzitı' asfaltovy'ch vrstev v telese zeleznicnı'ho spodku, pouzitı' stabilizacnı'ch geomrı'zı' pro redukci tlousťky asfaltove' vrstvy a pouzitı' poloskalnı'ch hornin v prazcove'm podlozı'. Spra'va zeleznic, s.o., prostřednictvím stanoviska deklarovala prı'nos dosazeny'ch poznatku a jejich postupnou implementaci do svých strategických a koncepčních dokumentů predevsı'm urceny'ch pro vy'stavbu vysokorychlostnı'ch železničních tratí v ČR (VRT). Spra'va zeleznic, s.o., vydala doporučení používat pro stanovení limitních hodnot únosnosti tělesa železničního spodku českou metodiku, což bylo zapracováno do dokumentu pro přípravu tratí kategorie VRT, konkrétně do Přílohy A Pokynu generálního ředitele SŽ PO-16/2020-GŘ „Manuál pro projektování VRT ve stupni DÚR“. Do dokumentů SŽ bude zakotven poznatek, že asfaltové směsi ukotvené v předpisu SŽ S4 Železniční spodek je možné využívat též pro konstrukci VRT. Doporučená metodika pro aplikace poloskalních hornin do násypových těles bude též předmětem novelizace předpisu SŽ S4.
Classification
Type
H<sub>konc</sub> - Results reflected in the approved strategic and conceptual documents of R&D&I bodies of the state or public administration
CEP classification
—
OECD FORD branch
20101 - Civil engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/CK02000293" target="_blank" >CK02000293: Adaptation of the French method of evaluation of track substructure for high-speed lines into the Czech Republic conditions</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Regulation ID
1716/2024-SŽDC-GŘ-O13
Competence designation of competent authority
Správa železnic, státní organizace, Dlážděná 1003/7, 110 00 Praha 1
Territorial validity of the result
A - Platnost pro Českou republiku (národní legislativní nebo nelegislativní předpis, národní norma)