All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Adaptation of the French method of evaluation of track substructure for high-speed lines into the Czech Republic conditions

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F23%3A00374175" target="_blank" >RIV/68407700:21110/23:00374175 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Adaptace francouzské metody návrhu konstrukce pražcového podloží u vysokorychlostních tratí do podmínek v České republice

  • Original language description

    Výsledek představuje kompilát poznatků založený na porovnání sady českých a francouzských předpisů a řady měření provedených v laboratorním prostředí i v reálných podmínkách dopravních staveb v ČR. Kompilát obsahuje ca'sti zamerené na problematiku staticke' zatezovacı' zkousky (byly zpracova'ny korelacnı' vztahy mezi ceskou, francouzskou a nemeckou metodikou), pouzitı' asfaltovy'ch vrstev v telese zeleznicnı'ho spodku, pouzitı' stabilizacnı'ch geomrı'zı' pro redukci tlousťky asfaltove' vrstvy a pouzitı' poloskalnı'ch hornin v prazcove'm podlozı'. Spra'va zeleznic, s.o., prostřednictvím stanoviska deklarovala prı'nos dosazeny'ch poznatku a jejich postupnou implementaci do svých strategických a koncepčních dokumentů predevsı'm urceny'ch pro vy'stavbu vysokorychlostnı'ch železničních tratí v ČR (VRT). Spra'va zeleznic, s.o., vydala doporučení používat pro stanovení limitních hodnot únosnosti tělesa železničního spodku českou metodiku, což bylo zapracováno do dokumentu pro přípravu tratí kategorie VRT, konkrétně do Přílohy A Pokynu generálního ředitele SŽ PO-16/2020-GŘ „Manuál pro projektování VRT ve stupni DÚR“. Do dokumentů SŽ bude zakotven poznatek, že asfaltové směsi ukotvené v předpisu SŽ S4 Železniční spodek je možné využívat též pro konstrukci VRT. Doporučená metodika pro aplikace poloskalních hornin do násypových těles bude též předmětem novelizace předpisu SŽ S4.

  • Czech name

    Adaptace francouzské metody návrhu konstrukce pražcového podloží u vysokorychlostních tratí do podmínek v České republice

  • Czech description

    Výsledek představuje kompilát poznatků založený na porovnání sady českých a francouzských předpisů a řady měření provedených v laboratorním prostředí i v reálných podmínkách dopravních staveb v ČR. Kompilát obsahuje ca'sti zamerené na problematiku staticke' zatezovacı' zkousky (byly zpracova'ny korelacnı' vztahy mezi ceskou, francouzskou a nemeckou metodikou), pouzitı' asfaltovy'ch vrstev v telese zeleznicnı'ho spodku, pouzitı' stabilizacnı'ch geomrı'zı' pro redukci tlousťky asfaltove' vrstvy a pouzitı' poloskalnı'ch hornin v prazcove'm podlozı'. Spra'va zeleznic, s.o., prostřednictvím stanoviska deklarovala prı'nos dosazeny'ch poznatku a jejich postupnou implementaci do svých strategických a koncepčních dokumentů predevsı'm urceny'ch pro vy'stavbu vysokorychlostnı'ch železničních tratí v ČR (VRT). Spra'va zeleznic, s.o., vydala doporučení používat pro stanovení limitních hodnot únosnosti tělesa železničního spodku českou metodiku, což bylo zapracováno do dokumentu pro přípravu tratí kategorie VRT, konkrétně do Přílohy A Pokynu generálního ředitele SŽ PO-16/2020-GŘ „Manuál pro projektování VRT ve stupni DÚR“. Do dokumentů SŽ bude zakotven poznatek, že asfaltové směsi ukotvené v předpisu SŽ S4 Železniční spodek je možné využívat též pro konstrukci VRT. Doporučená metodika pro aplikace poloskalních hornin do násypových těles bude též předmětem novelizace předpisu SŽ S4.

Classification

  • Type

    H<sub>konc</sub> - Results reflected in the approved strategic and conceptual documents of R&D&I bodies of the state or public administration

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20101 - Civil engineering

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/CK02000293" target="_blank" >CK02000293: Adaptation of the French method of evaluation of track substructure for high-speed lines into the Czech Republic conditions</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2023

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Regulation ID

    1716/2024-SŽDC-GŘ-O13

  • Competence designation of competent authority

    Správa železnic, státní organizace, Dlážděná 1003/7, 110 00 Praha 1

  • Territorial validity of the result

    A - Platnost pro Českou republiku (národní legislativní nebo nelegislativní předpis, národní norma)