All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Base-drag reduction of trailer-unit by means of rear-end tapering panels

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F03%3A02095659" target="_blank" >RIV/68407700:21220/03:02095659 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Redukce odporu zádi nákladního návěsu pomocí kontrakčních panelů

  • Original language description

    Redukce odporu zádi nákladního návěsu byla studována na případu aplikace kontrakčních záďových panelů s úhlem odklonu 16°. Účinek kontrakčních panelů byl na modelu 1:15 vyšetřován jak prostřednictvím silových měření a vizualizace, tak numericky. V rozsahu úhlů vybočení _10° byla díky kontrakčním panelům zjištěna redukce celkového odporu vzduchu soupravy tahače s návěsem 4 - 7%. Proudové pole v úplavu za návěsem bylo posuzováno pomocí PIV-vizualizace. Numericky byl pomocí SW Fluent simulován případ symetrického obtékání návěsu, přičemž byly v závislosti na použité síti zjištěny obdobné hodnoty redukce odporu vzduchu. Bylo provedeno porovnání naměřených odporových charakteristik modelu 1:15 s hodnotami získanými na skutečném automobilu.

  • Czech name

    Redukce odporu zádi nákladního návěsu pomocí kontrakčních panelů

  • Czech description

    Redukce odporu zádi nákladního návěsu byla studována na případu aplikace kontrakčních záďových panelů s úhlem odklonu 16°. Účinek kontrakčních panelů byl na modelu 1:15 vyšetřován jak prostřednictvím silových měření a vizualizace, tak numericky. V rozsahu úhlů vybočení _10° byla díky kontrakčním panelům zjištěna redukce celkového odporu vzduchu soupravy tahače s návěsem 4 - 7%. Proudové pole v úplavu za návěsem bylo posuzováno pomocí PIV-vizualizace. Numericky byl pomocí SW Fluent simulován případ symetrického obtékání návěsu, přičemž byly v závislosti na použité síti zjištěny obdobné hodnoty redukce odporu vzduchu. Bylo provedeno porovnání naměřených odporových charakteristik modelu 1:15 s hodnotami získanými na skutečném automobilu.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    JU - Aeronautics, aerodynamics, aeroplanes

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/LN00B073" target="_blank" >LN00B073: Josef Božek Research Center of Engine and Automotive Engineering</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2003

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Colloquium Fluid Dynamics 2003

  • ISBN

    80-85918-83-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    4

  • Pages from-to

    133-136

  • Publisher name

    Ústav termomechaniky AV ČR

  • Place of publication

    Praha

  • Event location

    Praha

  • Event date

    Oct 22, 2003

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article