Base-drag reduction of trailer-unit by means of rear-end tapering panels
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F03%3A02095659" target="_blank" >RIV/68407700:21220/03:02095659 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Redukce odporu zádi nákladního návěsu pomocí kontrakčních panelů
Original language description
Redukce odporu zádi nákladního návěsu byla studována na případu aplikace kontrakčních záďových panelů s úhlem odklonu 16°. Účinek kontrakčních panelů byl na modelu 1:15 vyšetřován jak prostřednictvím silových měření a vizualizace, tak numericky. V rozsahu úhlů vybočení _10° byla díky kontrakčním panelům zjištěna redukce celkového odporu vzduchu soupravy tahače s návěsem 4 - 7%. Proudové pole v úplavu za návěsem bylo posuzováno pomocí PIV-vizualizace. Numericky byl pomocí SW Fluent simulován případ symetrického obtékání návěsu, přičemž byly v závislosti na použité síti zjištěny obdobné hodnoty redukce odporu vzduchu. Bylo provedeno porovnání naměřených odporových charakteristik modelu 1:15 s hodnotami získanými na skutečném automobilu.
Czech name
Redukce odporu zádi nákladního návěsu pomocí kontrakčních panelů
Czech description
Redukce odporu zádi nákladního návěsu byla studována na případu aplikace kontrakčních záďových panelů s úhlem odklonu 16°. Účinek kontrakčních panelů byl na modelu 1:15 vyšetřován jak prostřednictvím silových měření a vizualizace, tak numericky. V rozsahu úhlů vybočení _10° byla díky kontrakčním panelům zjištěna redukce celkového odporu vzduchu soupravy tahače s návěsem 4 - 7%. Proudové pole v úplavu za návěsem bylo posuzováno pomocí PIV-vizualizace. Numericky byl pomocí SW Fluent simulován případ symetrického obtékání návěsu, přičemž byly v závislosti na použité síti zjištěny obdobné hodnoty redukce odporu vzduchu. Bylo provedeno porovnání naměřených odporových charakteristik modelu 1:15 s hodnotami získanými na skutečném automobilu.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JU - Aeronautics, aerodynamics, aeroplanes
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/LN00B073" target="_blank" >LN00B073: Josef Božek Research Center of Engine and Automotive Engineering</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2003
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Colloquium Fluid Dynamics 2003
ISBN
80-85918-83-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
4
Pages from-to
133-136
Publisher name
Ústav termomechaniky AV ČR
Place of publication
Praha
Event location
Praha
Event date
Oct 22, 2003
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—