All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Changes of Environmental Behavior of a Low Load Engine due to Mixture Temperature

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F07%3A02135806" target="_blank" >RIV/68407700:21220/07:02135806 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Changes of Environmental Behavior of a Low Load Engine due to Mixture Temperature

  • Original language description

    Within the framework of research and development (R&D) activities on a four-cylinder internal combustion (IC) spark-ignition (SI) engine, a study of the engine in a low load condition was performed. The article deals with the environmental properties ofthe SI engine working with increased mixture temperature at very low load at a specific setting of the lambda-control loop. Increased mixture temperature results in an increase of the NO content in exhaust gas upstream of the catalyst. This increased content of NO caused only a negligible increase in the NO content downstream of the catalyst (with a fixed setting of the lambda-control loop). Further, it has been observed that heating-up the mixture itself has no negative influence on the emission of COand CH4.

  • Czech name

    Změny emisních parametrů motoru v nízkém zatížení vlivem teploty směsi

  • Czech description

    V rámci R&D aktivit na čtyřválcovém zážehovém motoru v nízkém zatížení byl také proveden výzkum vlivu teploty nasávané směsi na emisní parametry motoru při určitém nastavení lambda-regulace. Obsahem tohoto článku bude zejména popis změn emisních parametrů motoru v režimu nízkého zatížení vlivem zvyšování teploty nasávané směsi. Z naměřených dat vyplývá, že zvýšení teploty směsi má vliv především na zvýšení obsahu NO ve výfukových plynech před katalyzátorem. Jak dále vyplývá z naměřených dat, při neměnném nastavení parametrů lambda-regulace, se zvýšený obsah NO před katalyzátorem projevil pouze zanedbatelným zvýšením NO za katalyzátorem (o 1 až 2 ppm). Dále se zjistilo, že zvyšováním teploty směsi se systematicky zvyšuje jenom technická účinnost katalyzátoru pro NO. Samotný ohřev směsi nemá negativní vliv ani na emise CO a CH4 a ani na technickou účinnost katalyzátoru pro tyto složky.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    JT - Propulsion, engines and fuels

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/1M0568" target="_blank" >1M0568: Josef Božek Research Center of Engine and Automotive Technology II</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2007

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    MECCA Journal of Middle European Construction and Design of Cars

  • ISSN

    1214-0821

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    5

  • Issue of the periodical within the volume

    3

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    7

  • Pages from-to

    23-29

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database