All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

1-D Modeling of Transient Engine Operations Using Data Generated by a CFD Code SAE 2008-01-0357

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F08%3A02152221" target="_blank" >RIV/68407700:21220/08:02152221 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    1-D Modeling of Transient Engine Operations Using Data Generated by a CFD Code SAE 2008-01-0357

  • Original language description

    Transient engine operations are modeled and simulated with a 1-D code (GT Power) using heat release and emission data computed by a 3-D CFD code (Kiva3). During each iteration step of a transient engine simula-tion, the 1-D code utilizes the 3-D data tointerpolate the values for heat release and emissions. The 3-D CFD computations were performed for the compression and combustion stroke of strategically cho-sen engine operating points considering engine speed, torque and excess air. The 3-D inlet conditions were ob-tained from the 1-D code, which utilized 3-D heat release data from the previous 1-D unsteady computations. In most cases, only two different sets of 3-D input data are needed to interpolate the transient phase between two engine operatingpoints. This keeps the computation time at a reasonable level.

  • Czech name

    1-D modelování přechodových režimů spalovacích motorů s využitím dat generovanýchCFD programem SAE 2008-01-0357

  • Czech description

    Přechodový režim je modelován kombinací 1-D programu (GT Power) v kombinaci s 3-D programem Kiva, z něhož se používají předpovězené průběhy vývinu tepla a výsledné koncentrace emisí. Výpočet je iterační, 1-D program předpovídá trajektorii stavů motoru a3-D kód se počítá ve strategicky vybraných bodech trajektorie. Mezi 3-D výsledky, uloženými do databáze hoření, se v 1-D kódu interpoluje. Pro většinu případů stačí 2 iterace, cca 50 provozních bodů časově velmi náročných simulací ve 3-D. To významně urychluje simulaci a otevírá možnosti optimalizace.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    JT - Propulsion, engines and fuels

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/1M0568" target="_blank" >1M0568: Josef Božek Research Center of Engine and Automotive Technology II</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Modeling of SI and Diesel Engines

  • ISBN

    978-0-7680-1998-8

  • Number of pages of the result

    12

  • Pages from-to

  • Number of pages of the book

    320

  • Publisher name

    SAE International

  • Place of publication

    Warrendale, PA 15096

  • UT code for WoS chapter