Global and Local Approaches to Optimization of Diesel Transient Operation by Combined Simulation
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F08%3A02152212" target="_blank" >RIV/68407700:21220/08:02152212 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Global and Local Approaches to Optimization of Diesel Transient Operation by Combined Simulation
Original language description
The paper aims to compare different approaches to optimization of transient operation regimes, typical for turbocharged diesel engines, using simulation combined in 1-D and 3-D. The method simulates transient operation combining a back-bone 1-D model using interpolation of ROHR and emissions between parallel simulated cycles in a 3-D model, selected from previous 1-D simulation according their distance from other 3-D simulated cycles in engine parameter multi-dimensional space. Global optimization criteria of a transient process are listed and used, i.e., time of reaching selected steady operation parameters after a load change and both fuel consumption and emissions dur-ing the process.
Czech name
Globální a lokální optimalizace přechodových režimů vznětových motorů kombinací 1-D a 3-D simulace
Czech description
Článek srovnává různé přístupy k optimalizaci přechodových procesů přeplňovaných vznětových motorů pomocí kombinace 1-D a3-D přístupu. Globální optimalizační kriteria jsou dána celkovou dobou přechodového režimu a spotřebou paliva/emisemi za celý proces.Lokální optimalizace může být použita v předběžném stadiu. Rozbor globální optimalizace ukázal, že při známém nejnižším přípustném přebytku vzduchu je optimální strategií využít jej plně bez hledání kompromisu (bang-bang). Nejlepší výsledky dává obohacení ve střední části přechodového procesu.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JT - Propulsion, engines and fuels
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/1M0568" target="_blank" >1M0568: Josef Božek Research Center of Engine and Automotive Technology II</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
THIESEL 2008 Conference on Thermo- and Fluid Dynamic Processes in Diesel Engines
ISBN
978-84-8363-313-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
12
Pages from-to
—
Publisher name
Editorial de la UPV
Place of publication
Valencia
Event location
Valencia
Event date
Sep 9, 2008
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—