All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Global and Local Approaches to Optimization of Diesel Transient Operation by Combined Simulation

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F08%3A02152212" target="_blank" >RIV/68407700:21220/08:02152212 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Global and Local Approaches to Optimization of Diesel Transient Operation by Combined Simulation

  • Original language description

    The paper aims to compare different approaches to optimization of transient operation regimes, typical for turbocharged diesel engines, using simulation combined in 1-D and 3-D. The method simulates transient operation combining a back-bone 1-D model using interpolation of ROHR and emissions between parallel simulated cycles in a 3-D model, selected from previous 1-D simulation according their distance from other 3-D simulated cycles in engine parameter multi-dimensional space. Global optimization criteria of a transient process are listed and used, i.e., time of reaching selected steady operation parameters after a load change and both fuel consumption and emissions dur-ing the process.

  • Czech name

    Globální a lokální optimalizace přechodových režimů vznětových motorů kombinací 1-D a 3-D simulace

  • Czech description

    Článek srovnává různé přístupy k optimalizaci přechodových procesů přeplňovaných vznětových motorů pomocí kombinace 1-D a3-D přístupu. Globální optimalizační kriteria jsou dána celkovou dobou přechodového režimu a spotřebou paliva/emisemi za celý proces.Lokální optimalizace může být použita v předběžném stadiu. Rozbor globální optimalizace ukázal, že při známém nejnižším přípustném přebytku vzduchu je optimální strategií využít jej plně bez hledání kompromisu (bang-bang). Nejlepší výsledky dává obohacení ve střední části přechodového procesu.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    JT - Propulsion, engines and fuels

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/1M0568" target="_blank" >1M0568: Josef Božek Research Center of Engine and Automotive Technology II</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    THIESEL 2008 Conference on Thermo- and Fluid Dynamic Processes in Diesel Engines

  • ISBN

    978-84-8363-313-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    12

  • Pages from-to

  • Publisher name

    Editorial de la UPV

  • Place of publication

    Valencia

  • Event location

    Valencia

  • Event date

    Sep 9, 2008

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article