All
All

What are you looking for?

All
Projects
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Problems of Modelling the Influence of vertical Inequalities of Track in to Dynamics of Drive Wheelset

Result description

The article deals with mathematical modelling of torsional vibration and sub-movements of driving wheelset while driving on the railway with vertical inequalities. In the model of the driving wheelset are contemplated curved profiles of wheels tread. Drive wheelset is kinematic waking vertical inequalities of railway track, but also changeability of drive torque of the induction traction motor. The article points out the differences in the theoretical definition of relative slips and slip forces in model of individual, partially sprung drive of wheelset and in model fully spring loaded drive of wheelset.

Keywords

Railway vehicleswheelsetdynamicstorsional oscillationsvertical inequalities of railway trackrelative slipsslip forcespartially sprung drive of wheelsetfully spring loaded drive of wheelset

The result's identifiers

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Problémy modelování vlivu svislých nerovností trati do dynamiky pohonu dvojkolí

  • Original language description

    Článek se zabývá problematikou matematického modelování torzního kmitání a dílčích pohybů hnacích dvojkolí při jízdě po trati, opatřené svislými nerovnostmi kolejnic. V modelu hnacího dvojkolí jsou uvažovány křivkové profily jízdní plochy kol. Pohon dvojkolí je buzen jednak nerovnostmi koleje, ale též proměnlivým hnacím momentem trakčního motoru. Článek poukazuje na rozdíly v teoretické definici poměrných skluzů a skluzových sil modelu individuálního částečně odpruženého pohonu a modelu zcela odpruženého pohonu.

  • Czech name

    Problémy modelování vlivu svislých nerovností trati do dynamiky pohonu dvojkolí

  • Czech description

    Článek se zabývá problematikou matematického modelování torzního kmitání a dílčích pohybů hnacích dvojkolí při jízdě po trati, opatřené svislými nerovnostmi kolejnic. V modelu hnacího dvojkolí jsou uvažovány křivkové profily jízdní plochy kol. Pohon dvojkolí je buzen jednak nerovnostmi koleje, ale též proměnlivým hnacím momentem trakčního motoru. Článek poukazuje na rozdíly v teoretické definici poměrných skluzů a skluzových sil modelu individuálního částečně odpruženého pohonu a modelu zcela odpruženého pohonu.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    JO - Land transport systems and equipment

  • OECD FORD branch

Result continuities

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    PRORAIL 2015 - XXII. Medzinárodná konferencia Súčasné problémy v koľajových vozidlách – Zborník prednášok Diel I

  • ISBN

    978-80-89276-48-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    12

  • Pages from-to

    275-286

  • Publisher name

    Žilinská universita, Strojnícka fakulta

  • Place of publication

    Žilina

  • Event location

    Žilina

  • Event date

    Sep 16, 2015

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article