The Problems of Modelling the Influence of vertical Inequalities of Track in to Dynamics of Drive Wheelset
Result description
The article deals with mathematical modelling of torsional vibration and sub-movements of driving wheelset while driving on the railway with vertical inequalities. In the model of the driving wheelset are contemplated curved profiles of wheels tread. Drive wheelset is kinematic waking vertical inequalities of railway track, but also changeability of drive torque of the induction traction motor. The article points out the differences in the theoretical definition of relative slips and slip forces in model of individual, partially sprung drive of wheelset and in model fully spring loaded drive of wheelset.
Keywords
Railway vehicleswheelsetdynamicstorsional oscillationsvertical inequalities of railway trackrelative slipsslip forcespartially sprung drive of wheelsetfully spring loaded drive of wheelset
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Problémy modelování vlivu svislých nerovností trati do dynamiky pohonu dvojkolí
Original language description
Článek se zabývá problematikou matematického modelování torzního kmitání a dílčích pohybů hnacích dvojkolí při jízdě po trati, opatřené svislými nerovnostmi kolejnic. V modelu hnacího dvojkolí jsou uvažovány křivkové profily jízdní plochy kol. Pohon dvojkolí je buzen jednak nerovnostmi koleje, ale též proměnlivým hnacím momentem trakčního motoru. Článek poukazuje na rozdíly v teoretické definici poměrných skluzů a skluzových sil modelu individuálního částečně odpruženého pohonu a modelu zcela odpruženého pohonu.
Czech name
Problémy modelování vlivu svislých nerovností trati do dynamiky pohonu dvojkolí
Czech description
Článek se zabývá problematikou matematického modelování torzního kmitání a dílčích pohybů hnacích dvojkolí při jízdě po trati, opatřené svislými nerovnostmi kolejnic. V modelu hnacího dvojkolí jsou uvažovány křivkové profily jízdní plochy kol. Pohon dvojkolí je buzen jednak nerovnostmi koleje, ale též proměnlivým hnacím momentem trakčního motoru. Článek poukazuje na rozdíly v teoretické definici poměrných skluzů a skluzových sil modelu individuálního částečně odpruženého pohonu a modelu zcela odpruženého pohonu.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JO - Land transport systems and equipment
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
PRORAIL 2015 - XXII. Medzinárodná konferencia Súčasné problémy v koľajových vozidlách – Zborník prednášok Diel I
ISBN
978-80-89276-48-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
12
Pages from-to
275-286
Publisher name
Žilinská universita, Strojnícka fakulta
Place of publication
Žilina
Event location
Žilina
Event date
Sep 16, 2015
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—
Basic information
Result type
D - Article in proceedings
CEP
JO - Land transport systems and equipment
Year of implementation
2015