ASSETS` CRITICALITY JUDGEMENT OF METRO PRAHA OPERATION
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F21%3A00355733" target="_blank" >RIV/68407700:21220/21:00355733 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/68407700:21260/21:00355733
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Posouzení kritičnosti aktiv provozu pražského metra
Original language description
Předmětem výzkumu je bezpečnost pražského metra, které je prvkem kritické infrastruktury dle průřezových kritérií pro určování kritické infrastruktury. Kritická infrastruktura se skládá ze systémů různé povahy (technické, organizační, kybernetické, sociální, aj.). Kritická infrastruktura je důležitá pro bezpečí lidí, ekonomiku a funkčnost měst a států, a to obzvlášť v případě náhlých nepředvídatelných (emergentních) a kritických podmínek. Integrální bezpečnosti kritické infrastruktury závisí na kritičnosti aktiv a také na kritičnosti vzájemných vazeb (interdependences) mezi aktivy. V rámci první části výzkumu jsme identifikovali kritická aktiva metra pomocí expertního posouzení scénářů možných pohrom. V další části, která je v předloženém článku blíže popsaná, jsme odvodili jejich kritičnosti aplikací teorie citlivostí. Pro prezentaci výsledků citované teorie a jejich posouzení jsme použili teorii grafů. Výsledky výzkumu byly poskytnuty pražskému dopravnímu podniku pro jejich zvážení a realizaci v praxi.
Czech name
Posouzení kritičnosti aktiv provozu pražského metra
Czech description
Předmětem výzkumu je bezpečnost pražského metra, které je prvkem kritické infrastruktury dle průřezových kritérií pro určování kritické infrastruktury. Kritická infrastruktura se skládá ze systémů různé povahy (technické, organizační, kybernetické, sociální, aj.). Kritická infrastruktura je důležitá pro bezpečí lidí, ekonomiku a funkčnost měst a států, a to obzvlášť v případě náhlých nepředvídatelných (emergentních) a kritických podmínek. Integrální bezpečnosti kritické infrastruktury závisí na kritičnosti aktiv a také na kritičnosti vzájemných vazeb (interdependences) mezi aktivy. V rámci první části výzkumu jsme identifikovali kritická aktiva metra pomocí expertního posouzení scénářů možných pohrom. V další části, která je v předloženém článku blíže popsaná, jsme odvodili jejich kritičnosti aplikací teorie citlivostí. Pro prezentaci výsledků citované teorie a jejich posouzení jsme použili teorii grafů. Výsledky výzkumu byly poskytnuty pražskému dopravnímu podniku pro jejich zvážení a realizaci v praxi.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
21100 - Other engineering and technologies
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2021
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
JUFOS 2021
ISBN
978-80-214-5963-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
10
Pages from-to
22-31
Publisher name
VYSOKE UCENI TECHNICKE V BRNE
Place of publication
—
Event location
Brno
Event date
May 20, 2022
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—