All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Software for drive train calculations

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F22%3A00362952" target="_blank" >RIV/68407700:21220/22:00362952 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://control.fs.cvut.cz/cs/projekty/vyzkum-a-vyvoj-vodikoveho-autobusu/" target="_blank" >https://control.fs.cvut.cz/cs/projekty/vyzkum-a-vyvoj-vodikoveho-autobusu/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Software pro výpočty pohonného řetězce

  • Original language description

    Software pro výpočty pohonného řetězce umožňuje simulovat různé části pohonného řetězce hybridního autobusu, jako např. ztráty v pohonu, vybití akumulátoru, spotřebu vodíku atd. v závislosti na zadaném jízdním cyklu nebo měřené jízdě. Umožňuje tak vyzkoušet různé konfigurace vozidla, např. kapacitu akumulátoru pro zvolenou trasu.

  • Czech name

    Software pro výpočty pohonného řetězce

  • Czech description

    Software pro výpočty pohonného řetězce umožňuje simulovat různé části pohonného řetězce hybridního autobusu, jako např. ztráty v pohonu, vybití akumulátoru, spotřebu vodíku atd. v závislosti na zadaném jízdním cyklu nebo měřené jízdě. Umožňuje tak vyzkoušet různé konfigurace vozidla, např. kapacitu akumulátoru pro zvolenou trasu.

Classification

  • Type

    R - Software

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20201 - Electrical and electronic engineering

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/CK03000028" target="_blank" >CK03000028: Research and development of a hydrogen bus</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2022

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Internal product ID

    jizdní model SOR

  • Technical parameters

    SW v Matlab/Simulink v2022a, dynamická simulace hybridního autobusu Kontaktní osoba pro získání licence k SW: doc. Ing. Martin Novák PhD. email. Martin.Novak@fs.cvut.cz, tel. 2 2435 2575 Výstupy výpočtů jsou: Globálně - Výpočet všech veličin pro zadaný jízdní cyklus (aktuálně SORT2 nebo jízda konstantní rychlostí) Model trakčního motoru - proudy id, iq, momentu a otáček - ztráty v mědi, v železe, mechanické ztráty, celkové ztráty v motoru - účinnost - fázové proudy Frekvenční měnič (použití tohoto podmodelu výrazně zpomaluje celkový model, protože se počítají skutečně generované PWM pulzy pro celý zadaný jízdní cyklus) - ztráty na jednotlivých tranzistorech (zvlášť spínací ztráty při zapínání a vypínání tranzistorů a vo-divostní ztráty) - celkové zapínací, vypínací a vodivostní ztráty v jednotlivých fázích - celkové ztráty měniče Regulace trakčního motoru - hledání optimálního proudu id pro snížení ztrát v motoru pro zadaný moment a rychlost - výpočty proudů id, iq - odbuzovací regulátor - regulátor rychlosti vozidla Převodovka - účinnost - ztráty na převodovce Model pohybu busu - trakční síla - ztráty od aerodynamického odporu, valivého odporu, stoupání - rychlost a poloha vozidla Akumulátor (lze na jednotlivém článku nebo na celém akumulátoru) - stav nabití - odebraná energie - napětí - ztráta na baterii Palivový článek - ztrátový elektrický a tepelný výkon na palivovém článku - proud, napětí a výkon poskytované palivovým článkem - spotřeba vodíku, stav naplněnosti palivových nádrží - model simuluje spotřebu při jízdě, nesimuluje tankování vodíku ani případné úniky - účinnost palivového článku (poměr výstupního elektrického výkonu a chemické energie spotřebo-vaného vodíkového paliva) - celková spotřeba vodíku - elektrická energie spotřebovaná z baterie a z vodíku - vzhledem k opakovanému dobíjení baterie během jízdy může být elektrická energie spotřebovaná z baterie mnohem vyšší než je její kapacita - celkové teplo uvolněné ztrátami z palivového článku - celková energie použitá k dobíjení baterie rekuperací či přebytečným výkonem palivového článku - zbývající kapacita baterie na konci jízdy Řízení mezi akumulátorem a palivovým článkem - požadavky výkonu na jednotlivé části modelu, tj. palivový článek, baterii, systém odvodu tepla. (Rozdělení výkonu požadovaného motorem mezi jednotlivé subsystémy)

  • Economical parameters

    vývojové náklady cca 300 tis. Kč.

  • Owner IČO

    68407700

  • Owner name

    České vysoké učení technické v Praze / FS / ústav přístrojové a řídící techniky