All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

GPS and its Usage in Attitude Evaluation

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F07%3A03132342" target="_blank" >RIV/68407700:21230/07:03132342 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    GPS and its Usage in Attitude Evaluation

  • Original language description

    The attitude represents basic navigational data that determine the relationship between an aircraft framework and a reference Earth framework. For the attitude evaluation there is commonly used inertial measurement unit. In case of usage low-cost sensors, the evaluation is affected by error that is caused by sensor's drift, noise and resolution. The error due to the used integration is openended, which is a main disadvantage. One of possible method for error restriction in attitude evaluation is a usageof GPS satellite navigation, GPS receivers respectively. The advantage is that the inaccuracy is not open-ended. However, its output data can be influenced by not only aircraft motion itself but also by actual operational conditions. Even if those disadvantages exist, GPS system can be useful means to increase precision of low-cost inertial navigation unit by data fusion. This paper, therefore, deals with attitude evaluation based on GPS data, its methods, and its precision.

  • Czech name

    GPS a jeho využití pro vyhodnocení orientace letadla

  • Czech description

    Orientace letadla představuje jeden ze základních navigačních údajů. Jedná se o podélný sklon a příčný náklon. Tyto údaje se ve většině případů vyhodnocují na základě změřených úhlových rychlostí a následné integrace jejich transformovaných hodnot. Taktozjištěné hodnoty náklonu a sklonu jsou v případě použití levných senzorů úhlové rychlosti zatíženy značnou chybou. Proto je vyvíjena snaha hledat alternativní způsoby vyhodnocení, a to např. pomocí diferencovaných fázových měření signálů GPS.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    JU - Aeronautics, aerodynamics, aeroplanes

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2007

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    MOSATT 2007, Proceedings of the International Scientific Conference "Modern Safety Technologies in Transportation"

  • ISBN

    978-80-969760-2-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    8

  • Pages from-to

    237-244

  • Publisher name

    Slovak Transport Society at the Slovak Academy of Sciences

  • Place of publication

    Košice

  • Event location

    Zlata Idka

  • Event date

    Sep 25, 2007

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article