Electronic Control Unit of a Plane Control Surface Hydraulic Servo Actuator
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F09%3A00161211" target="_blank" >RIV/68407700:21230/09:00161211 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Elektronická řídicí jednotka hydraulického servomechanismu řídicí plochy letounu
Original language description
Elektronická řídicí jednotka hydraulického servomechanismu řídicí plochy letounu (ECU) je koncipována jako součást Fly-By-Wire (FBW) systému řízení se zachovanou záložní mechanickou vazbou. ECU zajišťuje řízení polohy dvoukanálového elektro-hydraulickéhoakčního členu (EHSA) ve zpětné vazbě a přepínání módů řízení podle stupně degradace funkce EHSA. Celý elektrický i hydraulický systém je dvoukanálový a navržen tak aby výpadek dvou nezávislých komponent nezpůsobil výpadek funkce systému. ECU je navrženajako fail-save, tj. při poruše je akční člen přepnut na mechanické řízení. Každý kanál ECU je založen na 16 bit MCU a komunikuje po sběrnici CAN. Oba kanály jsou stejné. SW ECU je tvořen stackem komunikačního protokulu CANopen (port CANfestivalu) a algoritmem regulátoru a stavovým diagramem generovaným ze simulinku.
Czech name
Elektronická řídicí jednotka hydraulického servomechanismu řídicí plochy letounu
Czech description
Elektronická řídicí jednotka hydraulického servomechanismu řídicí plochy letounu (ECU) je koncipována jako součást Fly-By-Wire (FBW) systému řízení se zachovanou záložní mechanickou vazbou. ECU zajišťuje řízení polohy dvoukanálového elektro-hydraulickéhoakčního členu (EHSA) ve zpětné vazbě a přepínání módů řízení podle stupně degradace funkce EHSA. Celý elektrický i hydraulický systém je dvoukanálový a navržen tak aby výpadek dvou nezávislých komponent nezpůsobil výpadek funkce systému. ECU je navrženajako fail-save, tj. při poruše je akční člen přepnut na mechanické řízení. Každý kanál ECU je založen na 16 bit MCU a komunikuje po sběrnici CAN. Oba kanály jsou stejné. SW ECU je tvořen stackem komunikačního protokulu CANopen (port CANfestivalu) a algoritmem regulátoru a stavovým diagramem generovaným ze simulinku.
Classification
Type
G<sub>funk</sub> - Functional sample
CEP classification
JC - Computer hardware and software
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/FT-TA3%2F044" target="_blank" >FT-TA3/044: *Module solution of FLY-BY-WIRE control system for light, jet aircraft.</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2009
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
ECU_EHSA09
Numerical identification
—
Technical parameters
Komunikace po CANopen, Vzorkovací perioda 1ms.Inputs: 2*LVDT, 8*proud, 4*bin.Outputs: 4* proud+-10mA rizeny PWM, 4*spínání do 700mA. Optické oddělení.
Economical parameters
cena 600 000,-Kč
Application category by cost
—
Owner IČO
68407700
Owner name
České vysoké učení technické v Praze, Fakulta elektrotechnická
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Licence fee requirement
Z - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje v některých případech licenční poplatek
Web page
—