To the Issue of the Task of Subject Didactics in Engineers Preparation for Technical Teacher Education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F09%3A11156183" target="_blank" >RIV/68407700:21230/09:11156183 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/68407700:21630/09:11156183
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
K otázkám úlohy oborové didaktiky v přípravě techniků na učitelství odborných předmětů
Original language description
Příspěvek se zabývá specifickou úlohou didaktiky odborných předmětů v přípravě techniků na vzdělávání, ale také na řízení pedagogického procesu a lidského faktoru. Sleduje otázky funkce oborově didaktických kompetencí a jejich místa v komplexu inženýrsko-pedagogických kompetencí učitelů odborných technických předmětů. Příspěvek dokládá nezastupitelnost studijního předmětu "Didaktika odborných předmětů" v systému pedagogické přípravy techniků. Sleduje zřetel optimálního profilu zasazení jednotlivých součástí vědní disciplíny didaktika (obecná didaktika - odvětvová didaktika - oborová didaktika). Příspěvek vychází z aktuálních požadavků vyplývajících ze současné etapy kurikulární reformy, ze kterých vyplývají požadavky na nové kompetence učitelů. Příspěvek s ohledem na vysokou míru akcentace požadavků na nové kompetence učitelů vyvozuje důležitost úlohy didaktiky odborných předmětů v celkovém profilu učitelské přípravy.
Czech name
K otázkám úlohy oborové didaktiky v přípravě techniků na učitelství odborných předmětů
Czech description
Příspěvek se zabývá specifickou úlohou didaktiky odborných předmětů v přípravě techniků na vzdělávání, ale také na řízení pedagogického procesu a lidského faktoru. Sleduje otázky funkce oborově didaktických kompetencí a jejich místa v komplexu inženýrsko-pedagogických kompetencí učitelů odborných technických předmětů. Příspěvek dokládá nezastupitelnost studijního předmětu "Didaktika odborných předmětů" v systému pedagogické přípravy techniků. Sleduje zřetel optimálního profilu zasazení jednotlivých součástí vědní disciplíny didaktika (obecná didaktika - odvětvová didaktika - oborová didaktika). Příspěvek vychází z aktuálních požadavků vyplývajících ze současné etapy kurikulární reformy, ze kterých vyplývají požadavky na nové kompetence učitelů. Příspěvek s ohledem na vysokou míru akcentace požadavků na nové kompetence učitelů vyvozuje důležitost úlohy didaktiky odborných předmětů v celkovém profilu učitelské přípravy.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2009
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů VI.
ISBN
978-80-7220-315-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
6
Pages from-to
—
Publisher name
VOTOBIA Olomouc
Place of publication
Olomouc
Event location
Olomouc
Event date
Dec 10, 2008
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—