Scenarios for the simulation of aggressive behavior
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F13%3A00216787" target="_blank" >RIV/68407700:21260/13:00216787 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://k616.fd.cvut.cz" target="_blank" >http://k616.fd.cvut.cz</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Scénáře pro simulaci agresivního schování
Original language description
Byly vytvořeny dva experimentální scénáře pro simulaci agresivního chování. Experimentálním scénářem se rozumí jednotný postup pro daný experiment, při kterém jsou všem testovaným řidičům předkládány stejné situace, na které tito musí reagovat. Scénář jedefinován topologickým uspořádáním, akcemi a chováním elementů obsažených v dané virtuální trati a jejich možnou interakcí simulovaným vozidlem mezi sebou navzájem. První scénář evokuje agresivního chování u řidiče takto: 1. Řidič stojí s automobilem nakřižovatce první v pořadí a na SSZ je červený signál ?Stůj!?, 2. Ve chvíli, kdy se signál na SSZ změní na ?Volno!? a řidič by mohl vjet do křižovatky, mu toto není umožněno, protože vozidla, která ho křižují zleva doprava, zůstávají na křižovatce z důvodu vytvoření kolony, 3. Tato situace je udržena po celou dobu trvání signálu ?Volno!? až se signál změní opět na ?Stůj!?4. V tu chvíli řidič podle pravidel silničního provozu opět není oprávněn k vjezdu do křižovatky a musí čekat na opěto
Czech name
Scénáře pro simulaci agresivního schování
Czech description
Byly vytvořeny dva experimentální scénáře pro simulaci agresivního chování. Experimentálním scénářem se rozumí jednotný postup pro daný experiment, při kterém jsou všem testovaným řidičům předkládány stejné situace, na které tito musí reagovat. Scénář jedefinován topologickým uspořádáním, akcemi a chováním elementů obsažených v dané virtuální trati a jejich možnou interakcí simulovaným vozidlem mezi sebou navzájem. První scénář evokuje agresivního chování u řidiče takto: 1. Řidič stojí s automobilem nakřižovatce první v pořadí a na SSZ je červený signál ?Stůj!?, 2. Ve chvíli, kdy se signál na SSZ změní na ?Volno!? a řidič by mohl vjet do křižovatky, mu toto není umožněno, protože vozidla, která ho křižují zleva doprava, zůstávají na křižovatce z důvodu vytvoření kolony, 3. Tato situace je udržena po celou dobu trvání signálu ?Volno!? až se signál změní opět na ?Stůj!?4. V tu chvíli řidič podle pravidel silničního provozu opět není oprávněn k vjezdu do křižovatky a musí čekat na opěto
Classification
Type
R - Software
CEP classification
AQ - Safety and health protection, safety in operating machinery
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TA02031465" target="_blank" >TA02031465: Automated Monitoring of Hazardous And Dangerous Driver's Behaviour</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
ASLAN-SW-1
Technical parameters
Jedná se o zásuvný modul (plug-in) k SW vozidlového simulátoru tj. software, který nepracuje samostatně, ale jako doplňkový modul a který rozšiřuje funkčnost, licence není vždy nutná
Economical parameters
30.000,- Kč 1ks licence při použití stávajícího SW simulátoru
Owner IČO
68407700
Owner name
České vysoké učení technické v Praze Fakulta dopravní