Photogrammetric measurements of the road surface macro-texture
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F15%3A00301581" target="_blank" >RIV/68407700:21260/15:00301581 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://lfgm.fsv.cvut.cz/telc/2015/index15.htm" target="_blank" >http://lfgm.fsv.cvut.cz/telc/2015/index15.htm</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Fotogrammetrické určování makro-textury vozovky
Original language description
Příspěvek se zabývá zhodnocením fotogrammetrického určování makro-textury vozovky pro potřeby nově navržené metody bezkontaktního určování protismykových vlastností vozovky. Pomocí série testů byla sledována variance, kvalita a informační hodnota modelů získaných za pomoci digitální obrazové korelace. Zároveň byli sledovány omezení možného využití zejména pak ve srovnání s původně navrhovaným přístupem využívajícího ruční skenováním. Celkem bylo provedeno sedm měření vybraného vzorku povrchu vozovky, přičemž v pěti případech se jednalo o měření suchého povrchu, který byl následně postupně zvlhčován. Vzájemné porovnání ukázalo, že generované modely vykazovali velmi nízké hodnoty rozptylu (méně než 0,5%) v případě, že povrch byl suchý a čistý. Digitální obrazová korelace se ukázala jako velmi flexibilní, rychlá a velice přesná metoda pro potřeby určování makro-textury vozovky.
Czech name
Fotogrammetrické určování makro-textury vozovky
Czech description
Příspěvek se zabývá zhodnocením fotogrammetrického určování makro-textury vozovky pro potřeby nově navržené metody bezkontaktního určování protismykových vlastností vozovky. Pomocí série testů byla sledována variance, kvalita a informační hodnota modelů získaných za pomoci digitální obrazové korelace. Zároveň byli sledovány omezení možného využití zejména pak ve srovnání s původně navrhovaným přístupem využívajícího ruční skenováním. Celkem bylo provedeno sedm měření vybraného vzorku povrchu vozovky, přičemž v pěti případech se jednalo o měření suchého povrchu, který byl následně postupně zvlhčován. Vzájemné porovnání ukázalo, že generované modely vykazovali velmi nízké hodnoty rozptylu (méně než 0,5%) v případě, že povrch byl suchý a čistý. Digitální obrazová korelace se ukázala jako velmi flexibilní, rychlá a velice přesná metoda pro potřeby určování makro-textury vozovky.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
20104 - Transport engineering
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Sborník workshopu RPAS a SVK, Telč 2015
ISBN
978-80-01-05828-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
9
Pages from-to
—
Publisher name
České vysoké učení technické v Praze, Fakulta stavební
Place of publication
Praha
Event location
Telč
Event date
Nov 9, 2015
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—