Influence of different shear stress levels on asphalt mixes and asphalt binders using MSCR test method
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F18%3A00322547" target="_blank" >RIV/68407700:21260/18:00322547 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.silnicnispolecnost.cz/cs/casopisy/silnicni-obzor/" target="_blank" >http://www.silnicnispolecnost.cz/cs/casopisy/silnicni-obzor/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Změny smykového napětí asfaltových směsí a asfaltových pojiv při zkoušce opakovaného namáhání MSCR
Original language description
Předpokladem udržitelného rozvoje při stavbě asfaltových vozovek je adekvátní plánování konstrukce silnic a dálnic. Vlastnosti jednotlivých vrstev vozovky musí odpovídat intenzitě dopravy dané silnice. Proto je znalost fundamentálních vlastností všech součástí asfaltových směsí, z nichž se vozovka skládá, nedílnou součástí plánování. V současné době existuje řada metodik, jak popsat vlastnosti asfaltového pojiva. Průměrná nevratná deformace po smykovém dotvarování při opakovaném zatížení je stanovena při třech teplotách (50 °C, 60 °C, 70 °C) a pěti různých smykových napětích (0,1 kPa, 3,2 kPa, 6,4 kPa, 12,8 kPa, 25,6 kPa) na devíti modifikovaných a na jednom základním asfaltu s přibližně stejnou horní kritickou teplotou 64 °C (dle parametru ǀG*ǀ/sinδ). Vedle funkčních zkoušek, provedených při vyšších zatíženích, jsou stanoveny i nejdůležitější empirické vlastnosti asfaltových pojiv: penetrace, bod měknutí a vratná duktilita. Na asfaltových směsích, vyrobených ze zkoušených asfaltových pojiv, je provedena zkouška pojíždění kolem, jejíž výsledky jsou následně porovnány s výsledky zkoušení asfaltových pojiv. Cílem práce je provedení korelací mezi fyzikálními vlastnostmi asfaltových pojiv, určených při vysokých smykových zatíženích, a odolnosti asfaltových směsí proti vyjíždění kolejí.
Czech name
Změny smykového napětí asfaltových směsí a asfaltových pojiv při zkoušce opakovaného namáhání MSCR
Czech description
Předpokladem udržitelného rozvoje při stavbě asfaltových vozovek je adekvátní plánování konstrukce silnic a dálnic. Vlastnosti jednotlivých vrstev vozovky musí odpovídat intenzitě dopravy dané silnice. Proto je znalost fundamentálních vlastností všech součástí asfaltových směsí, z nichž se vozovka skládá, nedílnou součástí plánování. V současné době existuje řada metodik, jak popsat vlastnosti asfaltového pojiva. Průměrná nevratná deformace po smykovém dotvarování při opakovaném zatížení je stanovena při třech teplotách (50 °C, 60 °C, 70 °C) a pěti různých smykových napětích (0,1 kPa, 3,2 kPa, 6,4 kPa, 12,8 kPa, 25,6 kPa) na devíti modifikovaných a na jednom základním asfaltu s přibližně stejnou horní kritickou teplotou 64 °C (dle parametru ǀG*ǀ/sinδ). Vedle funkčních zkoušek, provedených při vyšších zatíženích, jsou stanoveny i nejdůležitější empirické vlastnosti asfaltových pojiv: penetrace, bod měknutí a vratná duktilita. Na asfaltových směsích, vyrobených ze zkoušených asfaltových pojiv, je provedena zkouška pojíždění kolem, jejíž výsledky jsou následně porovnány s výsledky zkoušení asfaltových pojiv. Cílem práce je provedení korelací mezi fyzikálními vlastnostmi asfaltových pojiv, určených při vysokých smykových zatíženích, a odolnosti asfaltových směsí proti vyjíždění kolejí.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
20101 - Civil engineering
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Silniční obzor
ISSN
0322-7154
e-ISSN
—
Volume of the periodical
79
Issue of the periodical within the volume
9
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
8
Pages from-to
253-260
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—