Identification of assets of Praha metro and determination of their criticalities
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F18%3A00330928" target="_blank" >RIV/68407700:21260/18:00330928 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://hdl.handle.net/10467/79042" target="_blank" >http://hdl.handle.net/10467/79042</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Identifikace aktiv provozu pražského metra a stanovení jejich kritičností
Original language description
Pro zajištění bezpečného chodu technických děl i jejich prvků je nutné nejprve stanovit aktiva, jejich důležitost a zranitelnost vůči kritickým pohromám, které daný objekt mohou postihnout, a poté na základě vyhodnocení určit kritičnost aktiv. Na základě poznání a zkušeností je třeba se soustředit na prioritní rizika a aktiva s nejvyšší kritičností. Z důvodu složitosti reálných objektů a řady nejistot a neurčitostí v jejich chování při velkých pohromách je nutno při stanovení kritických aktiv použít metody expertní. Předmětné výsledky uvedených metod je nutné vhodným způsobem interpretovat a zvolit takové komunikační technologie, aby byl zajištěn co největší informační výkon pro správné rozhodování a další práci s výsledky. Současné znalosti, metody a nástroje umožňují zajištění bezpečnosti technických děl na jisté úrovni, ale z důvodu neustálého rozvíjení technologií, nároků na rozhraní mezi systémy i operujícími subjekty se stále ukazuje, že existují nezajištěná místa. Hlavním cílem práce je stanovení a ověření metody pro identifikaci a práci s aktivy objektu kritické infrastruktury na případové studii, tj. pro bezpečný provoz městské kolejové dopravy (provoz pražského metra).
Czech name
Identifikace aktiv provozu pražského metra a stanovení jejich kritičností
Czech description
Pro zajištění bezpečného chodu technických děl i jejich prvků je nutné nejprve stanovit aktiva, jejich důležitost a zranitelnost vůči kritickým pohromám, které daný objekt mohou postihnout, a poté na základě vyhodnocení určit kritičnost aktiv. Na základě poznání a zkušeností je třeba se soustředit na prioritní rizika a aktiva s nejvyšší kritičností. Z důvodu složitosti reálných objektů a řady nejistot a neurčitostí v jejich chování při velkých pohromách je nutno při stanovení kritických aktiv použít metody expertní. Předmětné výsledky uvedených metod je nutné vhodným způsobem interpretovat a zvolit takové komunikační technologie, aby byl zajištěn co největší informační výkon pro správné rozhodování a další práci s výsledky. Současné znalosti, metody a nástroje umožňují zajištění bezpečnosti technických děl na jisté úrovni, ale z důvodu neustálého rozvíjení technologií, nároků na rozhraní mezi systémy i operujícími subjekty se stále ukazuje, že existují nezajištěná místa. Hlavním cílem práce je stanovení a ověření metody pro identifikaci a práci s aktivy objektu kritické infrastruktury na případové studii, tj. pro bezpečný provoz městské kolejové dopravy (provoz pražského metra).
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
21100 - Other engineering and technologies
Result continuities
Project
—
Continuities
O - Projekt operacniho programu
Others
Publication year
2018
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data specific for result type
Article name in the collection
Řízení rizik procesů spojených s technickými díly
ISBN
978-80-01-06515-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
17
Pages from-to
92-108
Publisher name
ČVUT v Praze
Place of publication
Praha
Event location
ČVUT v Praze, Fakulta dopravní
Event date
Nov 29, 2018
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—