All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Advertising equipment and their impact on the traffic flow in the Czech Republic

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F19%3A00335094" target="_blank" >RIV/68407700:21260/19:00335094 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://hdl.handle.net/10467/86365" target="_blank" >http://hdl.handle.net/10467/86365</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Reklamní zařízení a jejich působení na dopravní proud v České republice

  • Original language description

    Článek představuje projekt, který byl zaměřen na téma často diskutované odbornou veřejností i médii, kterým je ovlivnění bezpečnosti silničního provozu reklamními zařízeními. Výzkum byl cílený především na zjištění vlivu proměnných reklamních zařízení na řidiče s ohledem na rostoucí trend využívání světelných LED zařízení a na následný návrh úpravy legislativního rámce, který problematiku jejich používání upravuje. V rámci výzkumu byla definována obecně použitelná doporučení. Navrhovaná řešení jsou založena na kombinaci a syntéze různých metodických přístupů, včetně lokalizace a klasifikace výskytu reklamních zařízení podél páteřní sítě pozemních komunikací ČR, statistického vyhodnocení a analýzy dopravních nehod či sledování dopravních konfliktů. Řešení obsahovala také psychologické analýzy dopadu přítomnosti reklamního vybavení na řidiče v reálných a simulovaných scénářích, analýzy počtu a délky a bodu pohledu řidiče s využitím techniky sledování očí a posouzení reklamního vybavení jako objektu vyzařujícího světlo. V rámci posuzování přímého vlivu na řidiče byly realizovány testovací jízdy zaměřené na testy distrakce pozornosti v reálném provozu s využitím metody strukturovaného pozorování Wiener Fahrprobe i na pokročilém vozidlovém simulátoru, v rámci nichž byla uplatněna teorie vozidlových simulátorů a princip eyetrackingu, který byl využit jak při testech v reálném, tak virtuálním prostředí. Cílem těchto testů bylo zároveň ověřit aplikovatelnost závěrů světových výzkumů na specifika české dopravní sítě.

  • Czech name

    Reklamní zařízení a jejich působení na dopravní proud v České republice

  • Czech description

    Článek představuje projekt, který byl zaměřen na téma často diskutované odbornou veřejností i médii, kterým je ovlivnění bezpečnosti silničního provozu reklamními zařízeními. Výzkum byl cílený především na zjištění vlivu proměnných reklamních zařízení na řidiče s ohledem na rostoucí trend využívání světelných LED zařízení a na následný návrh úpravy legislativního rámce, který problematiku jejich používání upravuje. V rámci výzkumu byla definována obecně použitelná doporučení. Navrhovaná řešení jsou založena na kombinaci a syntéze různých metodických přístupů, včetně lokalizace a klasifikace výskytu reklamních zařízení podél páteřní sítě pozemních komunikací ČR, statistického vyhodnocení a analýzy dopravních nehod či sledování dopravních konfliktů. Řešení obsahovala také psychologické analýzy dopadu přítomnosti reklamního vybavení na řidiče v reálných a simulovaných scénářích, analýzy počtu a délky a bodu pohledu řidiče s využitím techniky sledování očí a posouzení reklamního vybavení jako objektu vyzařujícího světlo. V rámci posuzování přímého vlivu na řidiče byly realizovány testovací jízdy zaměřené na testy distrakce pozornosti v reálném provozu s využitím metody strukturovaného pozorování Wiener Fahrprobe i na pokročilém vozidlovém simulátoru, v rámci nichž byla uplatněna teorie vozidlových simulátorů a princip eyetrackingu, který byl využit jak při testech v reálném, tak virtuálním prostředí. Cílem těchto testů bylo zároveň ověřit aplikovatelnost závěrů světových výzkumů na specifika české dopravní sítě.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20104 - Transport engineering

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/VH20162017003" target="_blank" >VH20162017003: Influence of Advertising Devices on the Road Safety</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Znalectvo

  • ISSN

    1335-1133

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    XV.

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    SK - SLOVAKIA

  • Number of pages

    7

  • Pages from-to

    26-32

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database